جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی آیت الله اعرافی با کادر و اساتید مدارس علمیه استان فارس

حوزه/ در نشست صمیمی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با مسئولان و مدیران مدارسه علمیه استان فارس، ورود طلاب به دستگاه قضایی، نیروهای مسلح و دیگر نهادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، عصر امروز در نشست صمیمی مسئولان و مدیران مدارس علمیه استان فارس با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به امکان جذب طلاب سفیران هدایت در قوه قضاییه، اظهار داشت: با رایزی های انجام شده اکنون طلاب واجد شرایط سفیران می توانند وارد دستگاه قضایی شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور افزود: در مجموعه نیرو های مسلح نیز که در گذشته ورود طلاب سفیران هدایت مشکل بود، با رایزنی های انجام صورت گرفته بنا شد که دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

وی به تعهدات تبلیغی طلاب سفیران هدایت اشاره و ابراز کرد: تلاش این است که طلاب در پنج سال تبلیغی دچار مشکل نشود.

 

ابلاغ تقویم جدید آموزشی

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور هم در این جلسه با اشاره به تعطیلات نوروزی و جایگزینی آن، اظهار داشت: تقویم جدید را ابلاغ کرده ایم، روزهایی وجود دارد که حتما باید تعطیل و روزهایی وجود دارد که نباید تعطیل شود، اما روز هایی نیز وجود دارد که تعطیلی آن به مدیران مدارس واگذار شده است.

 

لزوم تشکیل شورای تهذیب در مدارس

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: مهمترین فعالیت های تهذیبی که ابلاغ شده برنامه جامع تهذیبی و تربیتی است.

وی بیان کرد: تشکیل شورای تهذیبی یکی از نکات مهمی است که باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد، همچنین طرح میثاق نیز از اهمیت بالایی برخودار است که باید برگزار شود.

 

مشکل نظام وظیفه طلاب برطرف می شود

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار، مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور هم با اشاره به کد تحصیلی طلاب عنوان کرد: مصوب این است که وقتی طلبه در درس حاضر می شود کد موقت صادر شود، که با این امر بسیاری از مشکلات از جمله مشکل نظام وظیفه برطرف می شود، امسال نیز این فرایند انجام خواهد شد.

 

فعالیت ۵۳ واحد آموزشی حوزوی در استان فارس

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی نیز در این جلسه بیان داشت: 53 واحد آموزشی 43 واحد تحت پوشش و 10 واحد به صورت آزاد در استان وجود دارد.

وی با اشاره به مسئولیتی که بر عهده مسئولان مدارس است، افزود: مسئولان و مدیران مدارس درخواست دارند، از طرف ستاد حوزه به تمام مدارس کمک شود به ویژه مدارسی که از جهات مختلف دچار مشکل هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 8
    با سلام فلسفه ی تاسیس سفیران قیام به امر خطیر بلاغت است نه قضاوت
  • رضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 0
    لطف کنید نظرات را منتشر کنید
  • سفیر AE ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 0
    امر تبلیغ دین هیچ گونه منافاتی با قضاوت همراه با تبلیغ ندارد.
  • فرهاد IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    سفیران لیاقتش را در امرتبلیغ ثابت کرده ودرامرقضاوت هم میتونیم لیاقت خودمون رونشون بدیم به لطف آقا رسول الله ص.فرهادصفائی
  • سفارت ایران در سفیران IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 1
    اینم یه خبر مضحک و دروغ. در کجای دفترچه ثبت نام قضاوت نامی از سفیران هدایت است؟