جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پورمحمدی مصطفی

حوزه/اگر انقلاب تحولی ایجاد نکرده است و اگر جمهوری اسلامی قادر به حل مشکلات نیست، این همه دغدغه نمی خواهد. ترامپ می خواهد، بخوابد همه نگرانی اش انقلاب است. توئیتی برای ایران می گذارد ودوباره صبح این کار را می کند. پس این نشان می دهد که انقلاب ایران تحول ایجاد کرده است.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی  امشب در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد گفت: وقتی ایام دهه  فجر است، قم خاطرات بیشتری دارد و قمی ها در زمان انقلاب با آگاهی و کرامت در راه انقلاب و تثبیت انقلاب، تاریخ ماندگاری از خود به جا گذاشته اند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: در باب انقلاب گزارشات خوبی داده می شود، آمار واقعی است و از منابع خارجی داده می شود.

وی بیان داشت: مشکل ما این است اگر کوهی از دستاورد باشد، ذهن ما را کمتر مشغول می کند و اگر مشکل کوچکی باشد، همه ذهن را درگیر می کند، این نوع خلقت انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی گفت: چون در حجاب معاصرت و هم متن انقلاب هستیم، نمی توانیم تحولات انقلاب را درک کنیم، باید مدتی بگذرد تا تحول را درک کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: انسان عاقل و فهیم کسی است که خودش را ارزیابی، نقدی و تقویت کند وضعف ها را از بین می برد. در چهلمین سالگرد انقلاب باید به دنبال نقد و تقویت مشکلات و ضعف ها باشیم.

وی بیان داشت: امروز انقلاب در حد توانایی، اقتدار و استواری و ثبات قرار دارد که می شود به گذشته آن پرداخت و آن را نقد کرد، چون جامعه ما بابصیرت شده  است و گفتن نقد انزوا کردن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: اگر بنا است خود را ارزیابی کنیم، باید مشکلات خودمان راببینم و یا ببینم دیگران در مورد ما چگونه می اندیشند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: اگر انقلاب تحولی ایجاد نکرده است و اگر جمهوری اسلامی قادر به حل مشکلات نیست، این همه دغدغه نمی خواهد. ترامپ می خواهد، بخوابد همه نگرانی اش انقلاب است. توئیتی برای ایران می گذارد ودوباره صبح این کار را می کند. پس این نشان می دهد که انقلاب ایران تحول ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: اگر ترامپ زیر برجام زده به ضرر خودش است. اگر حالا پاره کرد، چرا هر روز می گوید چون انقلاب اسلامی شجره طیبه و درخت تنومند و پر ثمر است این را می بینند. امروز دنیا مواجه با قدرت تمدن ساز و هماوردی است.

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی گفت: ما درمنطقه که نمی توانیم به کسی کمک کنیم، توان اقتصادی چندانی نداریم، ولی امریکا 16 میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است وسربازان آنها شبانه منطقه را ترک کردند. اگر این اتفاق به وسیله انقلاب افتاده چون قدرت فرهنگی، دینی و مردمی و علمی ایجاد کرده است.در طی 40سال گذشته سریع ترین کشور در بحث رشد علم بودیم. رکورد رشد علمی در سال 16و 17 را زدیم. اینها واقعیت است که دشمن روی آن اعتراف دارد و از این پیشرفت ها می ترسد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران  افزود: دشمن از شعار نمی ترسد دنبال آمار واقعی است و از این می ترسد و این حرکت بزرگ، مؤسس آن حوزه است و الان تبدیل به درخت بزرگ تنومند شده است و مکتب قم این نهال را کاشت و با تلاش مراجع و فیلسوفان این انقلاب به لطف خدا به بار نشست و تداوم پیدا کرد. انقلاب مقتدر است و این حرکت تداوم خواهد داشت.

وی بیان داشت:امروز وقت این است ضعف ها را اصلاح کرد ونکته اساسی این که مشکلات کشور داخلی است و توان حل آن را داریم.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha