جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سوگواره نگین شکسته

حوزه / نمایشگاه مفهومی سوگواره «نگین شکسته» مشهد که در پنجمین سال خود، با استفاده از هنر، زندگانی حضرت زهرا(س) را در قالب های هنری تبیین کرده است تا ۲۰ بهمن پذیرای بازدیدکنندگان است.

محمدتقی افضلی، دبیر اجرایی پنجمین سوگواره «نگین شکسته» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره این نمایشگاه گفت: سوگواره «نگین شکسته» با استفاده از قالب های هنری تجسمی برای بیان یک سری مسائل معرفتی برای مردم، مدینه النبی قدیم را طراحی کرده است و به زندگی و مصائب حضرت زهرا(س) پرداخته است.

وی ادامه داد: ولادت حضرت زهرا(س) خلقت نورانی ایشان، حضور این بانوی والا مقام در مباهله و شأن نزول آیه آن، واقعه غدیر و... از جمله موضوعاتی است که در این نمایشگاه در کنار سازه ها و دکور های تصویری به همراه اجرای نمایش طراحی شده است.

افضلی اضافه کرد: در کنار نمایشگاه مفهومی، پاسخگویی به سؤالات پیرامون آنچه در نمایشگاه به آن پرداخته می شود و پاسخگویی به سؤالات دینی توسط مبلغان حوزه ویژه آقایان و بانوان در نظر گرفته شده و محصولات فرهنگی و فروشگاه کتاب با موضوع فاطمیه از دیگر بخش های نمایشگاه است.

وی افزود: نگارستان فاطمی بخشی دیگری از این نمایشگاه مفهومی است که با حضور اساتید خوشنویسی هر شب برای میهمانان مفاهیم فاطمی را در کارگاه خوشنویسی به تحریر در می آورند.

دبیر اجرایی پنجمین سوگواره «نگین شکسته» با بیان اینکه استقبال از این سوگواره نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و امسال کار متحول شده است، ابراز داشت: کار اجرای این نمایشگاه مفهومی از 30 آذر ماه آغاز شد و تا امروز اقشار مختلف مشهدی در همه سنین از این نمایشگاه بازدید کرده اند. این نمایشگاه برای علاقه مندان به مناسک دینی و عرصه هنر فرصت مناسبی است ، که با مفاهیم دینی در قالب هنر آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: سوگواره نگین فاطمی کاملا با هزینه های مردمی ایجاد شده است و هیچ یک از نهاهای دولتی به عنوان سرمایه گذار شرکت ندارند، بلکه توسط خیرین تامین شده است .

گفتنی است، علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه مفهومی سوگواره نگین شکسته می توانند تا 20 بهمن ماه ۹۷ به حسینیه آل یس واقع در ابتدای رضاشهر از ساعت 17 تا 22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha