چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام بزرگیان، اجرای طرح جامع تربیتی را مهم‌ترین کار در مدارس علمیه دانست و بیان کرد: تربیت مقوله بسیار سخت و پیچیده‌ای است که نیازمند روحیه‌ای جهادی و اعتقادی راسخ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه منطقه‌ای مدیران مدارس علمیه شمال خوزستان، با تأکید بر اینکه مسئولان تهذیب مدارس، صرفاً باید مشغول کار تربیتی باشند، گفت: بعضاً مشاهده می‌شود که مسئولان تهذیب مدارس علمیه در کنار برنامه‌های تربیتی در انجام امور تبلیغی، آموزشی و.... فعالیت می‌کنند؛ حال آنکه یک مدیر تربیتی باید از پراکنده‌کاری به شدت پرهیز کند.

وی با بیان اینکه معاونت‌های مدارس علمیه صرفاً باید در حیطه کاری خود عمل کنند، اظهارداشت: اگرچه همفکری در اجرای برنامه‌ها مفید است، اما پراکنده‌کاری و ورود به حیطه تخصصی دیگران، اقدامی نادرست است.

حجت‌الاسلام بزرگیان، سخت‌ترین کار در مدارس علمیه را «تربیت طلاب» دانست و گفت: تربیت مقوله بسیار سخت و پیچیده‌ای است که نیازمند روحیه‌ای جهادی و اعتقادی راسخ است.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، اجرای طرح جامع تربیتی را مهم‌ترین کار مسئولان تهذیب مدارس عنوان کرد و بیان داشت: عدم وجود موضوع واحد در برنامه‌های تهذیبی مدارس، نتیجه دلخواه و مطلوب را به ما نمی‌دهد؛ از این روبه هر فعالیت و اقدامی که موجب کم‌رنگ شدن طرح جامع تربیتی شود، باید به حالت تعلیق درآید.

وی با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات اخلاق در مدارس، گفت: اجرای مستمر جلسات اخلاق، نقش بسزایی در تقویت ذی طلبگی و منش اخلاقی و علمایی طلاب دارد که باید این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

حجت‌الاسلام بزرگیان، در پایان بر لزوم نصب تابلوی اعلانات تهذیب در مدارس تأکید کرد و اظهارداشت: معاونان تهذیب مدارس علمیه باید یک تابلوی مخصوص برای نصب مطالب اخلاقی در مدرسه علمیه داشته باشند و طلاب را تشویق به جمع‌آوری احادیث و روایات برای نصب در تابلو کنند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha