پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیریت قرآن و حدیث حوزه

حوزه/ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از اعلام نتایج مرحله مقدماتی هشتیمن دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سیدمصطفی رضوی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری موفق هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه در 32 استان و با حضور 1600 نفر طلبه در 9 رشته، اظهارداشت: بحمدلله از دهم تا دوازدهم بهمن شاهد برگزاری مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات در سراسر کشور بودیم، با توجه به لحاظ کیفی بودن منتخبین این مرحله، کارگروه داوری که متشکل از چهار استاد متخصص علوم و معارف قرآن کریم بودند بحث ارزیابی متسابقین در دو سطح «ممتاز و عالی» را بر عهده دارند و ان شاءالله تا پایان هفته جاری نتیجه منتخبین مرحله مقدماتی اعلام خواهد شد.

وی افزود: مرحله بعدی یا نیمه نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن در نیمه اول اسفند ماه با حضور منتخبین در رشته های «حفظ کل»، « تحقیق» و «ترتیل» در شهر مقدس قم برگزاری می شود که ممتازین این مرحله نیز برای مرحله نهایی به استان کرمانشاه سفر خواهند کرد تا با انتخاب برترین های چهار رشته «حفظ»، «خطابه قرآن» و «تحقیق» و «ترتیل» پرونده هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه بسته شود.

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: با نظر به مسأله تقریب مذاهب و هجمه دشمنان نسبت به اتحاد مسلمین، برای نخستین بار در مرحله نهایی مسابقات شاهد مشارکت طلاب ممتاز حوزه های علمیه اهل سنت نیز هستیم که دوشادوش طلاب حوزه های علمیه شیعی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر قرآن و حدیث حوزه های علمیه با بیان اینکه 90 درصد متسابقین قرآن و حدیث حوزه های علمیه از فعالان علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه علوم و معارف قرآن کریم می باشند، بیان داشت: منتخبین مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات از سوی حوزه علمیه به سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه در مرحله نیمه نهایی و نهایی که در شهرهای قم و کرمانشاه برگزار می شود، دو گروه 5 نفره از بهترین داوران کشور دعوت شده اند، افزود: در مرحله مقدماتی تعداد 750 نفر در حوزه علمیه قم و 850 نفر در حوزه های علمیه سراسر کشور به رقابت پرداختند.

این کارشناس دینی  در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه در هفتمین دوره مسابقات قریب به 12 هزار شرکت کننده در مسابقات قرآنی حوزه حضور داشتند و امروز این تعداد به 2 هزار نفر هم نمی رسند؟ تصریح کرد: متاسفانه هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه سه سال پیش برگزار شد و دو سال به دلیل نبود بودجه و اعتبار موفق به برگزاری این مسابقات نشدیم و این ریزش نفرات به همین علت است.

حجت الاسلام رضوی تاکید کرد: هشتمین دوره مسابقات نیز به دلیل تامین اعتبارات در دقیقه نود که به همت مدیر معزز حوزه های علمیه و پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه صورت گرفت، برگزاری این دوره از مسابقات هماهنگ شد، که امید داریم در سالهای آینده دیگر شاهد چنین وقفه هایی نباشیم.

وی در پایان گفت وگوی خود گفت: آنچه لازم است در این فرصت بیان گردد این است که مسابقات قرآن و حدیث زمینه نزدیک تر شدن طلاب به روح و حقیقت قرآن را فراهم می آورد و تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام راه نجات ما از گرفتاری ها است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha