پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ستاد همکاریها

حوزه/دخت گرامی پیامبر رحمت، حتی در دعا کردن و طلب حاجت از خدای سبحان همسایه رامقدم برخود می دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دبیر خانه ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین درودی معاون امور استانهای دبیر خانه ستاد همکاریها، در نشست « ساحت انسان شناسی درسند تحول بنیادین» با الهام از شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت:‌ حضرت صدیقه شهیده، درزندگی خویش انسان رابه گونه ای تبیین میکنند که بساط برده داری برای همیشه تاریخ محو می شود. 

وی افزود:  وقتی بانوی با عظمتی چون پاره تن رسول خدا به فضه دستور می دهند یک روزمن عبادت می کنم شماکارهای منزل رابه عهده داشته باش و روز دیگر من کار منزل را تدبیر می کنم شما به عبادت بپرداز به قدرت علمی حضرت نسبت به شناخت انسان پی می بریم . 

*حقوق شهروندی در مکتب فاطمی 

سخنران این نشست گفت: درس دیگری که از مکتب فاطمی میگیریم آن است که  دخت گرامی پیامبر رحمت، حتی در دعا کردن و طلب حاجت از خدای سبحان همسایه رامقدم برخود می دارند واین یعنی  حقوق همسایه داری و رعایت منش خیررسانی به دیگرشهروندان. 

حجت الاسلام درودی افزود: سیره فاطمی زیربنای یک جامعه صالح وسالم رامقدمه سازی می کند وازاین مسیرتمدن بزرگ اسلامی چشم ها راخیره وقلب ها راشیفته خود میکند.

*مکتب فاطمی و فرهنگ پاسخ گویی 

وی خاطر نشان ساخت:‌ حضرت زهرا سلام الله علیها درآموزش احکام دین و راه و رسم زندگی سبکی را اختیارنمودند که در آن عالم شدن و نجات از جهل و جهالت جزو حقوق الهی انسانها است، به همین جهت درپاسخ به سئوال مراجعه کننده ای که به علت کثرت سئوالات احساس خجالت کرد، اورا موردمحبت وعطوفت قرارداده وفرمودند؛ سئوالات شما مرابه خداوند نزدیکترمی کند،آیا من به سبب تقرب الی الله باید افسرده وخسته شوم؟!

*تفسیری بلند از عفاف و حجاب 

وی در ادامه به واکنش حضرت درحجاب گرفتن در مقابل انسانی نابینا  اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با این اقدام، هنرنمایی بی نظیری از خود به نمایش گذاشتند، وقتی حضرت رسول اکرم صلوات الله سئوال فرمودند؛ دخترم این مردکه نابینا است حجاب برای چه ؟عرض کرد پدرم اومرا نمی بیند اما من اورامشاهده می نمایم. 

این فعال فرهنگی افزود: این نوع شهود، از مدرسه ،مکتب و اساتید بشری برنمی خیزد بلکه منبع وحی است که بر انسان احاطه دارد و  قابل و لایق را برمی گزیند و به مقام لدنی می رساند. 

*جایگاه رفیع زن برای حضور دراجتماع

وی به کرسی درس امام شناسی حضرت زهرا اشاره کرد و گفت: حضور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  جهت اثبات وجود امام معصوم بعد از پیامبر خاتم(ص) با رعایت همه شئون زنانه این درس را به ما می دهد که زن می تواند با شناخت جایگاه خود در بسیاری از امور اجتماعی ، علمی و سیاسی ظهور و بروز عالمانه و مدیریتی داشته باشد . 

*جای خالی سیره فاطمی در متون آموزشی 

حجت الاسلام درودی با تاکید بر ایجاد راهکارهای مناسب جهت گنجاندن سیره فاطمی در کتاب های دین و زندگی و دیگر متون آموزشی، گفت؛ از نقاط قوت ها سند تحول استناد به مقام معنوی حضرت زهرا وسیره انسان ساز ایشان و سبک زندگی بی بی دوعالم است. 

وی بیان داشت:  در چهل سالگی  انقلاب شکوهمند اسلامی، انتظار امام راحل و شهدای گلگون کفن انقلاب از معلمان فکور و اندیشنمدان دلسوز و هنرمندان غیور  این است که در عرصه آموزشی با تولید محتواو تالیف کتب متعدد و متنوع عطر سبک زندگی فاطمی را  در فضای بی ریا و با صفای دانش آموزان و دانشجویان کشورهای اسلامی را بدمند. 

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha