پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد علی انصاری

حجت الاسلام انصاری گفت: روحانیون همواره مانند دوران نهضت و سال های آغازین انقلاب، انقلابی بمانند و آنچه که می تواند این انقلاب را حفظ نماید انقلابی ماندن مردم و روحانیون به عنوان پرچم داران این نهضت است.

حجت الاسلام  محمد علی انصاری به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراصفهان، با اشاره به نقش اساسی و مهم روحانیون و مبلغین در حفظ دستاوردهای انقلاب، اظهار کرد: روحانیون هم به عنوان پرچم داران تبلیغ دین و الگوهایی که در تبلیغ اسلام موثر می باشند و هم به عنوان قشری که در نهضت حضرت امام(ره) و انقلاب پرچم دار بوده اند وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارند.

وی افزود: رفتار و کردار روحانیون می تواند در حفظ و ادامه نظام نقش اساسی داشته باشد، چرا که مردم چه بخواهیم و چه نخواهیم روحانیون را الگوی خود و هم چنین الگوی نظام می دانند، لذا اولین تکلیف طلاب و روحانیون به عنوان افرادی که شاگرد مکتب و حضرت امام(ره) بوده ایم، این است که باید با رفتار و کردار خود در حفظ نظام کوشا باشیم.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی در قشر روحانی، تصریح کرد: روحانیون همواره مانند دوران نهضت و سال های آغازین انقلاب، انقلابی بمانند و آنچه که می تواند این انقلاب را حفظ نماید انقلابی ماندن مردم و انقلابی ماندن روحانیون به عنوان پرچم داران این نهضت است.

وی اضافه کرد: به طور قطع روحانیون باید در تمام صحنه ها در خدمت نظام باشند، چرا که این نظام بر پایه تعالیم دینی شکل گرفته و برای خدمت به مسلمانان و بندگان خدا به وجود آمده و به طور قطع امروز یکی از مهم ترین وظایف این نظام و کشور نیز خدمت به مردم است.

حجت الاسلام انصاری یکی از دغدغه ها و مشکلات مردم و کشور را مسائل معیشتی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: روحانیون در تبلیغ مسائل دینی در این حوزه ها هم به عنوان الگوهایی که می توانند نشان دهنده سبک زندگی اسلامی باشند و هم به عنوان قشری که می تواند برای برآوردن نیازهای مردم به مسئولان کمک نمایند، باید در صحنه حاضر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha