شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نوایی

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه علمیه خراسان گفت: انقلاب اسلامی به فضل الهی و رهبری دینی و حضور مردمی به پیروزی رسید و بقای آن هم درگرو همین عوامل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، امروز در همایش علمای شیعه و سنی خراسان شمالی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) راز برگزار شد، با اشاره به صبغه و سبقه دینی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب ملت ایران ریشه الهی داشت و از عمق باورهای اسلامی مردم نشئت گرفته بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاری و تأثیرگذاری ویژه انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا همین صبغه دینی آن بود، اظهار کرد: اتکای به خداوند متعال و قطع امید از یاری غرب و شرق در انقلاب اسلامی سبب شد انقلاب به پیروزی رسیده و ملت ایران از دوران سیاه رژیم ستم‌شاهی به دوران نور و روشنایی انقلاب و نظام اسلامی هجرت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به اخلاص و خدامحوری فعالیت‌ها و اقدامات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی فقط به دستورات الهی و تکلیف دینی خود توجه داشت و به هیچ عنوان رضایت شخص یا اشخاصی مدنظر ایشان نبود.

وی با بیان اینکه عدم وابستگی به شرق و غرب و استعانت جستن از خداوند از جمله دلایل پیروزی و تداوم انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: چه در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی و چه پس از پیروزی آن بسیاری از مستکبران عالم با استفاده از تمام ابزارها و روش‌ها برای شکست این نهضت تلاش کردند؛ اما به فضل الهی و رهبری دینی و حضور مردمی ناکام مانده و انقلاب به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی اضافه کرد: تمامی دنیای کفر و استکبار به مقابله با انقلاب اسلامی ملت ایران برخاسته و در این زمینه از جنگ تحمیلی، تهدید، تحریم، ترور و هیچ جنایتی فروگذار نکردند؛ اما خواست خدا بود که این انقلاب به بار نشسته و بر روی پای خود بایستد.

وی با تأکید بر اینکه باید راه درست و پرافتخار خود را برای دست‌یابی کامل به اهداف متعالی با قوت و قدرت ادامه دهیم، تصریح کرد: اگر در این روند دچار سستی و تنبلی شده و از آرمان‌های والای انقلاب فاصله بگیریم بدون شک همین دستاوردهای فعلی را هم از دست خواهیم داد؛ به همین دلیل همه ما باید با علم به رسالت و وظیفه خود، برای اعتلای نظام اسلامی در تمامی شئون تلاش کنیم تا این انقلاب همچنان با قدرت و محکم به مسیر خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha