جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

کارشناس دینی گفت: ارائه خدمت با چهره باز و ابرویی گشاده می ارزد، هیچ منتی بر مردم نگذارید، چرا که شما کارکنان حوزه واسطه خدمت به طلاب، سربازان امان زمان هستید، نوع خدمت شما به قشر طلبه نوع فرهنگی است نه مادی و بدانید حقوق شما در حقیقت اجر نیست، بلکه ارج کار است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام کاظم راشدی یزدی، ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه مسولیتی که امروز روحانیت برعهده گرفته، بسیار خطیر است، اظهار کرد:  بدون شک رسالت روحانیت در شرایط فعلی و چهل سالگی انقلاب بی بدیل است.

وی با اشاره به اینکه هر انقلابی دارای چهار رکن است که از لحاظ اهمیت چون چهار ضلع مربع است که ارزش آنها یکسان است، گفت: در هر انقلاب اولین رکن و عنصر؛ مردم هستند، مردم در اسلام نیز از ارزش قابل توجه ای برخوردار بوده.

کارشناس دینی تصریح کرد: رکن دوم انقلاب ها پیشوا و رهبر و رکن سوم تشکل و تمرکز نیروها در یک تشکل هست که باعث انسجام بخشی نیروهاو هم افزایی نیروهای انقلابی می شود.

 وی چهارمین رکن انقلاب را تدوام  دانست و در توضیح اولین رکن انقلاب یعنی مردم بیان کرد:  اگر مردم صحنه را ترک کنند انقلاب از هم  پاشیده می شود.

خطیب توانا عنوان کرد: در این دینی که برای تجدید حیاتش، انقلاب اسلامی کردیم مردم بسیار مهم هستند، خداوند در آیاتی از قرآن کریم خطاب به  پیامبر خویش پنج بار بر ارزش و اهیمت مردم تاکید کرده است.

وی ابراز کرد: در این آیه  خداوند مسیر ورود به دل مردم را هم برای پیامبرش تعیین کرده است، همچنین در آیات قرآن خداوند جنبه مردمی بودن پیامبر را به عنوان یک امتیاز بیان می کند.

حجت الاسلام راشد یزدی ادامه داد: در جنگ اُحد که فشار بر سینه پیامبر از شدت غم و ناراحتی  وارد شد آیه ای نازل شد، بدین مضمون که از نعمتهایی که خداوند به رسول الله داده، زبان لین با مردم هست و خداوند به رسول الله دستور به مشورت کردن با همان مردم  را داد، این درحالی بود که پیامبر به وحی وصل بود و احتیاجی به مشورت نداشت ولی بر اهمیت دادن به مردم تاکید می شد.

وی خطاب به کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان  افزود: عبادتی  بالاتر و ارزشمندتر از خدمت خالصانه به خلق نداریم، بنابراین  قرار گرفتن در لباس دین افتخاری است که نصیب طلاب شده است.

کارشناس دینی یادآور شد: شغل روحانیت را نباید به هیچ چیز فروخته شود، زمانی فروخته می شود که حبط شود و زمانی حبط می شود که با مراجعین و مددجویی  برخورد اسلامی نکنیم.

وی متذکر شد: ارائه خدمت با چهره بازو ابرویی گشاده می ارزد، هیچ منتی بر مردم نگدارید، چرا که شما کارکنان حوزه واسطه خدمت به طلاب، سربازان امان زمان هستید، نوع خدمت شما به قشر طلبه نوع فرهنگی است نه مادی و بدانید حقوق شما در حقیقت اجر نیست بلکه ارج کار است.

حجت الاسلام راشد یزدی تصریح کرد: نرم سخن گفتن با مراجعین و گوش دادن به حرف طلاب را در نوع رفتار خود قرار دهید، انسان اگر با مردم خوش رفتاری کند و برخورد اسلامی کند در نسلش فقیر پیدا نمی شود، خداوند به حجم و زمان عمل صالح نمی نگرد بلکه به نیت خدایی شما می نگرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha