جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهید لطفی نیاسر در مسجد سلماسی قم

حوزه/ طلبه با هزینه بسیار پایین، شهریه کم در حال درس خواندن، زندگی و تولید علم و اثرگذاری در جامعه است و بهترین خدمات انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی کاشانی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه، گفت: بعضی فکر می کنند حوزه در عرصه علمی کاری نمی کند، این حرف نادرستی است چون اگر نگاهی به مؤسسات حوزه کنند متوجه می شوند که پژوهشگران  جوان زیادی در حال تولید علم برای رفع نیازهای حوزه اسلام، نظام و جامعه می باشند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بعضی می گویند حوزه مجتهد پرور نیست این هم حرف نادرست است، چون حوزه در گذشته و حال تربیت کننده مجتهد های قوی، به روز، عالم و حتی تربیت کننده استاد، پژوهشگر و مجاهد است. حوزه همانند سابق فعال و پویا است و اگر کسی نگاهی به کتابخانه ها کند، می بیند اکثر کتابها به وسیله طلاب جوان نوشته می شود.

 وی ادامه داد: طلبه با هزینه بسیار پایین، شهریه کم در حال درس خواندن، زندگی و تولید علم و اثرگذاری در جامعه است و بهترین خدمات انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی کاشانی با اشاره به سخنان بعضی افراد مبنی بر اینکه بودجه های زیادی به حوزه داده می شود، بیان داشت: تنها راه ارتزاق طلاب و حوزه های علمیه، وجوهات شرعی است که مؤمنین می پردازند و حوزه با  همه فقر مالی،  اما درحال خدمت رسانی است و آن بودجه های که به حوزه نسبت می دهند، دروغ است و ارتباط با حوزه ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این بودجه ها و  میلیونی گرفتن مال افراد و سازمان های دیگر است، ربطی به حوزه و طلاب ندارد، طلاب تنها از طریق وجوهات شرعیه تأمین می شوند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha