پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گشایش نمایشگاه عکس سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم در سمنان

حوزه/ نمایشگاه عکس سوگواره مهر محرم، در مراسمی با حضور آیت الله شاهچراغی و مسئولان فرهنگی، در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در این نمایشگاه آثار رسیده به یازدهمین سوگواره ملی و چهارمین سوگواره بین المللی مهر محرم در سه بخش تک عکس، مجموعه عکس استانی و ملی و نیز بخش بین الملل برپا شده است.

دبیر اجرایی این سوگواره گفت: در نمایشگاه عکس مهر محرم ١٨٣ قطعه عکس در بخش های تک عکس حرفه ای و مجموعه عکس ملی و بین المللی ارائه شده است.

میثم قدس پور افزود: آثار ملی شامل بخش های آئین ها و نگاه نو، استان سمنان، تجربه و ویژه است که در آن  ٩٩ اثر از ٧١ عکاس از ٢٢ استان سمنان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان، تهران، قم، خوزستان، قزوین، فارس، یزد، اصفهان، زنجان، مازندران، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، البرز، ایلام وبوشهر ارائه شده است.

وی اظهار داشت: در بخش بین الملل نیز ٧٢ اثر از ٥٧ عکاس در بخشهای تک عکس حرفهای و مجموعه عکس از شش کشور شامل عراق، بحرین، انگلستان، لبنان، هندوستان و جمهوری اسلامی ایران و بخش جنبی بین المللی نیز ١٢ مجموعه عکس از کشورهای استرالیا، افغانستان، آذربایجان، انگلستان، برزیل، آلمان، هندوستان، لبنان، نیجریه، نروژ، سوئد و تایلند در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در بازدید از این نمایشگاه، آثار رسیده به این دوره از سوگواره را زیبا و بهتر از دوره های قبل دانست.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی تاکید کرد: امام حسین (ع) زیباست و هرچه متعلق به آن حضرت است نیز زیباست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از دست اندرکاران برگزاری این سوگواره و نمایشگاه تجلیل کرد و گفت: عکاسانی که ازعزداران حسینی تصویربرداری می کنند نیز زیبایی ها را می بینند.

گفتنی است، در ایین افتتاح این نمایشگاه فرماندار سمنان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی این استان نیز حضور داشتند.

این نمایشگاه تا هجدهم بهمن در دو گالری مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان دائر است و دوستداران هنر عکاسی می توانند عصرها از ساعت ١٦ تا ٢٠ ازاین نمایشگاه دیدن نمایند.

اختتامیه سوگواره مهر محرم نیز هفدهم بهمن در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار و در آن از برترین های بخش های مختلف از جمله ملی و بین المللی تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha