پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم  مرضیه حدیدچی (دباغ)

حوزه/ در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، از سند سجلی و تندیس«خواهر دباغ» به پاس مجاهدت های بانوی مبارز و انقلابی خانم مرضیه حدیدچی (دباغ)، در همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت‌ الاسلام سید مجتبی حسینی ‌یمین، ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند سجلی و تندیس «خواهر دباغ» به پاس مجاهدت های بانوی مبارز و انقلابی خانم مرضیه حدیدچی (دباغ)، در همدان با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را با رشادت های جوانان زمان انقلاب آشنا کرد، گفت: برای تداوم انقلاب و پایداری آن باید نسل انقلابی تربیت شود.

وی، نقش بانوان را در جامعه بسیار حساس و پر رنگ عنوان کرد و بیان داشت: نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند که اصلی ترین وظیفه آنها همسر و مادر بودن است.

وی یادآور شد: نسل انقلابی نیازمند تربیت درست است و اصلی ترین محل تربیت هر انسانی خانواده و مخصوصا مادر او است.

این استاد حوزه، به شیوه های تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: در اجرای هر کاری می توان راه درست را انتخاب کرد و یا مسیر اشتباه؛ این اختیار با انسان است که بهترین راه را برگزیند.

وی ادامه داد: یکی از روش های اشتباه تربیتی فرزندان، داشتن نگاه مالکیتی والدین نسبت به فرزند است؛ باید بدانیم فرزند امانت الهی در نزد پدر و مادر است.

حجت الاسلام حسینی یمین تاکید کرد: در نگاه مالکیتی، فرزند اختیاری از خود نخواهد داشت و حتی سن ازدواج و نوع رفتار و برخوردش را نیز باید پدر و مادر مسخص کنند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فرزندانمان در فضای جامعه موفق باشند باید با دادن اختیارات صحیح، به آنان استقلال و شخصیت دهیم.

این استاد حوزه در پایان خاطر نشان کرد: یکی از وظایف پدر و مادر در قبال فرزند انتخاب نام نیکو است، بنابراین والدین در انتخاب نام نیز باید نامی را که برازنده نسل انقلابی است انتخاب کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha