شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادواره شهدای روحانی

یادواره سرداران و شهدای روحانی مازندران بیست و یکم بهمن، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، در نکا برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، گفت: یادواره سرداران و شهدای روحانی استان مازندران، به میزبانی شهرستان نکا برگزار می شود.

وی با بیان این که این یادواره، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم است، افزود: این مراسم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهرستان نکا برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین حیدرمصلحی سخنران ویژه این مراسم است، خاطرنشان کرد: این یادواره روز یک شنبه 21 بهمن ماه همراه با نماز مغرب و عشا در نکا برگزار می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: این مراسم با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه کربلا و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حوزه و روحانیت خواستگاه اصلی انقلاب اسلامی است و این نهضت عظیم انقلاب با رهبری یک مرجع دینی به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در تمام سطوح این انقلاب نقش محوری را ایفا کرده است، بیان داشت: روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت در چهل سال اخیر بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در جبهه های حق علیه باطل از دین و انقلاب دفاع کرد، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت همواره عامل خنثی سازی بسیاری از توطئه های دشمنان بوده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که متأسفانه نقش روحانیت در عرصه ها و صحنه های این انقلاب به خوبی تبیین نشده است، بیان داشت: با توجه به هجمه های تبلیغاتی که دشمن علیه روحانیت آغاز کرده ضرورت دارد بیش از پیش به تبیین نقش روحانیت در نهضت انقلاب و عرصه های پس از پیروزی انقلاب  برای آحاد مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha