شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابطحی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: در حوزه های علمیه هم هنوز قرآن مهجور است؛ در نظام جمهوری اسلامی هم تلاش شد فرهنگ قرآن در جامعه بیشتر توسعه یابد، ولی هنوز جای کار بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، در جمع بانوان طلبه حافظ قرآن گفت: دشمنان بارها اذعان کرده اند تا زمانی که قرآن بین مسلمان ها مطرح باشد و به آن عمل کنند، ما نمی توانیم بر آنها مسلط شویم و براساس همین تفکر به دنبال خارج کردن آن از زندگی مردم هستند، آنها به دنبال این بودند که قرآن را از خانه ها، دانشگاه ها، جامعه، مدارس و اموزش و پرورش خارج کنند.

وی ادامه داد: در عربستان حافظ و قاری قرآن بسیار است، ولی عمل به قرآن وجود ندارد؛ اگر به قرآن عمل می شد جامعه بشری آباد بود و زندگی در مسیر درست پیش می رفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان این که قرآن برای هدایت و نجات انسان از ضلالت و گمراهی است، افزود: در حوزه های علمیه هم هنوز قرآن مهجور است؛ در نظام جمهوری اسلامی هم تلاش شد فرهنگ قرآن در جامعه بیشتر توسعه یابد، ولی هنوز جای کار بیشتری دارد.

حجت الاسلام ابطحی با تاکید بر اینکه سعی کنید قرآن بخوانید و به آن عمل کنید، گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر خدا به کسی توفیق داد حافظ قرآن شد و گمان کرد چیزی که خدا به دیگران داده بهتر از آن چیزی است که به او داده اند، بزرگترین نعمت الهی را تحقیر کرده، پس حفظ قرآن خیلی ارزشمند است و اگر کلام خدا را انسان حفظ کند، سینه او جای کلام الهی می شود.

وی تاکید کرد:  فرصت ها را از دست ندهید و حافظ ،عامل و مروج قرآن باشید و به دیگران هم بیاموزید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha