پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مسئولین جمهوری اسلامی باید با الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها، ساده زیستی را در زندگی‌های خود نهادینه نمایند تا بتوانند به مردم خدمت خالصانه و صادقانه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام گائینی شامگاه یکشنبه در شبستان امام خمینی(ره)، با اشاره به فضایل حضرت زهرا سلام‌الله علیها، گفت: بانوی دوعالم جایگاهی بزرگ نزد خداوند دارد و درک این مقامات معنوی از عهده عقول بشری خارج است. بر اساس روایاتی که از لسان اهل‌بیت(ع) به دست ما رسیده، حقیقت شب قدر که برتری آن از هزار ماه بیشتر است و آثار و برکات عظیمی را به دنبال دارد، وجود مبارک حضرت زهرا سلام‌الله علیها است.

وی افزود: در جهان خلقت کمتر کسی توانسته است شناخت واقعی در حق این بانوی بزرگوار پیدا نماید، چراکه ایشان سیده النساء العالمین از ابتدا تا انتهای خلقت است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در عالم خلقت تنها لایق همسری ایشان حضرت علی علیه‌السلام بودند، همین‌طور تنها کسی که لایق همسری امیر المومنان، حضرت زهرا سلام‌الله علیها بود و این دو زوج آسمانی در عالم هستی هم‌کفو همدیگر بودند.

حجت‌الاسلام گائینی تأکید کرد: شیعیان و محبین حضرت زهرا سلام‌الله علیها از آتش جهنم دور هستند و این تنها یکی از برکات و آثار مودت و محبت واقعی در حق این بانوی بزرگوار است.

استاد حوزه علمیه در ادامه یادآور شد: در روز قیامت که همه مضطرب و هراسان هستند و نمی‌دانند به کجا پناه ببرند و به دنبال نجات‌دهنده می‌باشند، تنها کسی می‌تواند شیعیان و محبین را از حیرانی نجات دهد وجود مبارک بانوی دوعالم است که به‌عنوان شفیعه روز محشر فریادرس شیعیان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات وارده، حضرت زهرا سلام‌الله علیها، با عظمت خاصی وارد صحرای محشر خواهند شد تا خداوند جایگاه ایشان را در انظار خلائق نشان دهند و ندای ملکوتی ودلنشین «این الفاطمیون» در صحرای محشر طنین‌انداز خواهد شد و حضرت شفیعه شیعیان خواهند بود.

حجت‌الاسلام گائینی با اشاره به مصادف بودن ایام فاطمیه و ایام‌الله دهه فجر با ضروری دانستن الگو گیری مسئولین جمهوری اسلامی از بانوی دوعالم در خصوص سبک زندگی اسلامی، گفت: مسئولین جمهوری اسلامی باید با الگو گیری از حضرت زهرا سلام‌الله علیها، ساده زیستی را در زندگی‌های خود نهادینه نمایند تا بتوانند به مردم خدمت خالصانه و صادقانه داشته باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha