پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با بیان این که محبت و مودت اهل بیت(ع) به روش های مختلف انجام می شود، گفت: خواندن نماز، عدم گران‌فروشی توسط کاسبان، امانت‌داری مسئولین، عدم دست‌درازی به بیت‌المال و.... از نمونه‌های بارز مودت عملی هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی امشب در شبستان امام خمینی(ره) با ضروری دانستن مودت و محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت، گفت: نبی گرامی اسلام از انسان‌ها مزد رسالت نخواستند و تنها چیزی که از مردم در مقابل اجر رسالت انتظار داشتند، مودت و محبت نسبت به «قربی» بود.

وی افزود: مودت، همان محبتی است که انسان آن را به صورت علنی اظهار و ابراز نماید و به دیگران اعلام کند و منظور از «قربی» بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام، وجود مبارک حضرت علی، حضرت زهرا و فرزندان ایشان علیهم السلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: آیه مودت نیز تأکید می‌کند باید مودت و محبت به این خانواده ابراز و اعلان شود. انسان باید مودت خود را درجایی هزینه نماید که ارزش داشته باشد و چه جایی بهتر از مودت و محبت داشتن نسبت به خاندان عصمت و طهارت که دارای ارزشی غیرقابل وصف است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اعلان و ابراز مودت و محبت به «قربی» بر اساس آیات قرآن امری واجب است و شیوه‌های مختلفی برای آن وجود دارد که اولین و کمترین روش اعلان مودت و محبت، ابراز لسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در تبیین ابراز لسانی مودت و محبت اهل‌بیت(ع) گفت: نام‌گذاری فرزندان به اسامی مبارک اهل‌بیت(ع) که هم برکات زیادی در زندگی دارد و هم هویت اسلامی فرزندان حفظ می‌شود و هم اسامی اهل‌بیت(ع) گسترش می‌یابد، ازجمله روش‌های زبانی است و امروزه این خطر احساس می‌شود که دشمن با تغییر اسامی نوزادان شیعه به دنبال حذف اسامی اهل‌بیت(ع) است چراکه معاویه نیز برای مبارزه با حضرت علی علیه‌السلام از نام‌گذاری نوزادان به اسم علی ممانعت می‌کرد.

وی در ادامه یادآور شد: دومین روش جهت اعلان مودت و محبت به خاندان عصمت و طهارت، دوستی علمی  و روش علمی می‌باشد که نوشتن کتاب و دفاع از اهل‌بیت(ع) از مصادیق این روش است. افرادی مانند علامه امینی کتاب الغدیر و شیخ آقابزرگ تهرانی کتاب الذریعه و شیخ عباس قمی کتاب سفینه البحار و... را کتابت نمودند. کسانی که قدرت کتابت ندارند باید در خصوص فضایل اهل‌بیت(ع) کتب مختلف را مطالعه نمایند و عقاید خود را در مقابل شبهات فضای مجازی و وهابیت محکم نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: سومین روش نیز داشتن مودت و محبت از طریق جان است که امثال میثم تمارها، مالک اشترها، عمار یاسرها و... نمونه‌های بارز این روش هستند که با جان خود در راه دفاع از اهل‌بیت(ع) به مبارزه پرداختند و امروزه نیز شهدای مدافع حرم برای حفظ حریم ولایت با داعش و گروه‌های تکفیری مبارزه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رفیعی در تبیین روش چهارم اظهار مودت و محبت به اهل‌بیت(ع) گفت: مودت و محبت عملی نیز یکی از روش‌های مهم اعلان مودت است؛ بانوان با داشتن حجاب و اقتدا به حضرت زهرا سلام‌الله علیها و حضرت زینب(س) و آقایان با چشم‌پوشی از نامحرم به صورت عملی محبت به اهل بیت(ع) را نشان دهند. خواندن نماز، عدم گران‌فروشی توسط کاسبان، امانت‌داری مسئولین، عدم دست‌درازی به بیت‌المال و.... از نمونه‌های بارز مودت عملی اهل بیت(ع) هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    تصویر تاریخی از رفیعی