سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نجمی پور - امام جمعه سرایان

حوزه/ امام جمعه سرایان گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران حقانیت تشیع در جهان را به منصه ی ظهور رساند.

حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه سرایان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اساس جمهوری اسلامی را  سه رکن ویژه دانست و اظهار کرد: شخصیت حضرت امام(ره) و حضور مردم در همه صحنه ها  و اعتقاد راسخ به خداوند ارکان اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان نقش اساسی امام در پیروزی و ثمر بخشی انقلاب افزود: نقش پررنگی که باعث شد، همه مردم با یکدیگر متحد کند، شخصیت معنوی حضرت امام(ره) بوده، چرا که امام یک شخص خود ساخته و یک مرجع تقلید بروز  که نفوذ کلام و معنوی داشتند و در جهان به یک رهبر کاریزماتیک معروف بودند.

امام جمعه سرایان با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب تصریح کرد: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی نقش حضرت امام(ره) به عنوان ولی فقیه بود؛ امام در سال 42 با دستان خالی و تنها با یک کادر سازی از جوانان انقلابی از شهید مطهری تا مقام معظم رهبری  با ایجاد یک نفوذ کلامی و فرهنگی در بین مردم، ملت را با خودش همراه سازد.

 

قلم و بیان از ترسیم شخصیت امام عاجز است

نجمی پور با بیان سخنی از روزنامه نگار و نویسنده معروف مصری ”حسنین هیکل”  درباره امام که تیتر روزنامه های جهان بود، خاطرنشان کرد: ان الخمینی حیر الشرق و زعج الغرب و زحزح العرب و شغل العالم؛‌ به درستی که امام خمینی شرق را به حیرت انداخت، غرب را به زجه و عرب را تکان داد و دنیا را به خود مشغول ساخت.

وی افزود: هرچند قلم و بیان از ترسیم شخصیت بی نظیر امام عاجز و قاصر است، اما به قدر وسع باید تلاش کنیم؛ هم ابعاد مختلف شخصیت امام را بشناسیم و هم به نقشه راه ترسیم نموده، برای رهروان راه ولایت معرفت پیدا کنیم، تا در طریق طی مسیر انقلاب با الهام از ولایت به بیراهه نرویم .

امام جمعه سرایان رمز پیروزی انقلاب را از دیدگاه امام وحدت دانست و عنوان کرد: امام در وصیت نامه الهی و سیاسی خویش رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در انگیزه الهی و وحدت توصیه می کند و می فرماید" انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد.از این وصایا به این نتیجه می رسیم که رمز جاودانگی و ماندگاری امام در قلوب بیش از میلیون ها مسلمان آزاده در جهان را در الهی بودن انگیزه ها و اعمال و کردار امام باید جستجو کرد و آن را سرمشق زندگی قرارداد.

 

اثبات حقانیت تشیع در دنیا

نجمی پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تحفه الهی  از جانب خدا بوده است تاکید کرد:  انقلاب اسلامی ایران در پیدایشش و در تثبیتش با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست، در سایر کشور ها نیز همانند مصر انقلاب شد، ولی تداوم و پایداری نداشت.

وی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را اثبات حقانیت تشیع را در دنیا  دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باعث شد که حقانیت تشیع در جهان به منصه ی ظهور برسد.

 امام جمعه سرایان ادامه داد: ما خیلی وقت ها دستاورد های انقلاب را تنها در ابعاد مادی برای مردم و ملت معرفی می کنیم، ولی احیا اسلام و مذهب تشیع در کشور ها از دستاوردی بود، که انقلاب باعث آن شد.

نجمی پور با اشاره به محبوبیت امام در بین جوامع و ملت ها تصریح کرد: امام هر چه  بر زبان جاری می ساخت، در کردار ایشان هم صدق می کرد، بطوریکه زندگی امام قبل و بعد از رهبری هیچ تفاوتی نکرد و اخلاصی که در کلام و گفتار و عمل امام بود، باعث محبوبیت ایشان در بین ملت و در دنیا شده بود.

 

 دشمنان سعی در زیر فشار قرار دادن ایران دارند

امام جمعه سرایان به بیان هزینه های  انقلاب و نظام برای استقلال کشور گفت: ما برای استقلال کشور هزینه 8 سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس را دادیم و در عرصه های مختلف تنها بخاطر استقلال کشور، دشمنان سعی در زیر فشار قرار دادن ایران هستند.

نجمی پور مشکل دشمنان را تنها زیرسلطه نبودن ایران دانست و عنوان کرد: ما در طول این 40 سال تنها هزینه استقلال نظام و انقلاب را داریم می دهیم و دشمنان تنها سعی در از بین بردن این استقلال کشور هستند، تا همانند گذشته زیر سلطه آنان کار های کشور انجام شود.

   وی با اشاره به تبیین شعار استقلال،آزادی جمهور اسلامی افزود: در یک کلمه انقلاب ما جمهوری اسلامی ایران است، که ما نباید بگذاریم، که نه یک کلمه از جمهوری آن کم شود و  نه یک کلمه از اسلامی بودن آن کاسته شود لذا دشمن سعی دارد با سیاه نمایی افکار جوانان ما را منحرف کند.

 

 فضای مجازی را تبدیل به فرصت کنیم

 امام جمعه سرایان تبیین تفکر انقلابی را در جامعه راهکار برون رفت، از مشکلات دانست و تاکید کرد: برای برون رفت از این مشکلات و پیچ تاریخی، باید مسائل فکری و اندیشه ای مردم و جوانان تبیین کنیم.

 نجمی پور با اشاره به توجه به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: ما باید فضای مجازی را طبق سخنان رهبری که تهدیدی برای ما محسوب می شود، تبدیل به فرصت کنیم.

وی ادامه داد: سیاست زدگی و اختلاف میان آحاد مسؤلان، رفاه طلبی و اشرافی گری، از جمله موانع تحقق اهداف انقلاب اسلامی به شمار می روند.

امام جمعه سرایان نقش روحانیت را تبیین دستاوردهای مهم انقلاب دانست و گفت: تبیین و تبلیغ دستاوردهای گوناگون انقلاب اسلامی، نقش بسزایی در خنثی نمودن ترفندها و طرح های شوم دشمنان و معرفی جایگاه و آثار مبارک انقلاب به مردم، به خصوص نسل جوان دارد.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha