جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنبش اسلامی نیجریه در نامه به اتیکا، خواستار اجرای عدالت در حق شیعیان شد

حوزه/ در نامه ای که از سوی جنبش اسلامی به آتیکو ابوبکر، رهبر حزب مخالف دولت نیجریه نوشته شده بود، جنایات دولت بوهاری در کشتار زاریا، علیه شیعیان و رهبر جنبش شیخ ابراهیم زاکزاکی یادآوری شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از گاردین، جنبش اسلامی نیجریه، با ارسال نامه ای به  آتیکو ابوبکر، کاندیدای ریاست جمهوری از حزب  مخالف دولت، وی را به داشتن ضمیر آگاه و احترام گذاشتن به قانون اساسی کشور و اجرای عدالت در حق شیعیان این کشور سوق داد.

در این نامه که توسط مدیریت انجمن منابع جنبش نوشته شده و دکتر یوسف، نماینده رهبر جنبش اسلامی نیجریه آن را به امضاء رسانده بود، جنایت دولت نیجریه علیه شیعیان کشورش، کشتار یک هزار نفر از آنان و دفن شان در گورهای دسته جمعی در فاجعه زاریا، شلیک از نزدیک به شیخ زکزاکی و فرزندانش و دیگر حوادث هولناک زمستان 2015 را یادآوری کرد.

 

گفته می شود آتیکو اخیرا بیانیه ای به اتحادیه اروپا و کشورهای غربی نوشته و نسبت به وقوع جنایات و نقض حقوق بشر در حکومت بوهاری، رئیس جمهور نیجریه شکایت کرده بود.

در این بیانیه آتیکو همچنین به جنایات دولت بوهاری علیه شیعیان، کشتار بی رحمانه آنان و نقض حقوق شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه اشاره کرده بود. و در نامه اش ذکر کرده بود شیخ زاکزاکی با وجود اینکه دیوان عالی فدرال کشور او را بی گناه اعلام کرده، همچنان همراه با خانواده اش به صورت غیرقانونی در زندان به سر می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha