شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام عبدالرضا سلیمانی معاونت مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به اینکه وراثت و پیشوایی مستضعفین یکی از منت هایی است که خداوند بر بشریت نهاده است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق وعده خداوند در حق مستضعفین است.

 حجت الاسلام عبدالرضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه با تمسک به آیه ۵ سوره قصص «وَنُريدُ أنْ نَمُنّ عَلَي الّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الارْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أئمة وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ «اراده ی ما بر این قرار گرفته که بر مستضعفین زمین منت بگذاریم و آنان را پیشوایان و وارثان(روی زمین)قرار دهیم»، گفت: خداوند حضرت امام(ره) را اسباب رهایی ملت مستضعف ایران از چنگال طاغوت پهلوی قرار داد.

معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به روایت امام کاظم(ع) که فرمودند: «مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند، افرادی گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن ستبر است...گفت: مردم انقلابی و پیرو امام(ره) با توکل بر خدا در برابر قدرت ستمشاهی ایستادند، تا اینکه خورشید پیروزی طلوع کرد.

وی تصریح کرد: مردم مستضعف تحت ستم پهلوی نه اینکه ضعیفان جسمی و یا روحی بودند بلکه ناتوانی از ناحیه ظلم طاغوت برآنان تحمیل و آنان را خوار ساخته بود.

سلیمانی با بیان اینکه وعده الهی به پیشوایی مستضعفین در زمین، نه اختصاص به قوم بنی اسرائیل بلکه به هر قوم مظلوم دیگری دارد، ادامه داد: خداوند هیچ گاه در وعده اش خلافی رخ نداده و یکی از بارزترین مصادیق این وعده حق، انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) است.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به تاریخ حکومت پهلوی مشاهده می شود که دامنه این ظلم تا تخریب حقوق اولیه بشر و انسانیت کشیده شده، گفت: با مروری به تاریخ سراپا ستم رژیم طاغوت، شاهد انواع ظلم و جنایت علیه انسانیت و حریت هستیم.

معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به اینکه وراثت و پیشوایی مستضعفین یکی از منت هایی که خداوند بر بشریت نهاده است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق وعده خداوند در حق مستضعفین است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: استضعافی که در رژیم طاغوت بر مردم مسلمان ایران تحمیل شد، مانع از انجام اولیات و ضروریات دینشان و مراسمات مذهبیشان بود.

وی با بیان اینکه حکومتی که در آن هیچ ارزشی برای حفظ حریم خانواده قائل نبوده و هر کس را آزاد از تمام قیود و مختار در آن می داند، گفت: جنایاتی که زبان از گفتن آنها شرم دارد و دربار طاغوت پهلوی به آن مبتلا بود.

معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به اینکه ریخت و پاش ها و اسراف هایی از جنس جشن های ۲۵۰۰ سال و فاصله طبقاتی شدید، خیلی دردآور بود، اظهار کرد: برغم ثروت عظیم ایران، قبل از انقلاب مردم در سطح کشور نسبت به الآن از خیلی امکانات اولیه زندگی محروم بودند.

وی تصریح کرد: از بین بردن استقلال کشور و خودکفایی با نگاه بی غیرتی و دست درازی به بیگانه، ملت مسلمان ایران را مستضعف کرده بود.  

 سلیمانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با نعمت انقلاب اسلامی که از تفضلات عظیم خداوند بر جامعه اسلامی است؛مستضعفین به پیشوایی و وراثت رسیدند، ادامه داد: وراثت مستضعفین از جنس استقلال،خودکفایی، ایثار و شهامت که دامنه آن از جبهه جنگ سخت تا جبهه نرم کشیده شده و ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: عزت و سربلندی که ملت ایران از انقلاب اسلامی به برکت نظام اسلامی به دست آورده، روز به روز متعالی تر و جهانی تر خواهد شد.

معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به اینکه در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء زمین را میراث بندگان صالح خدا می داند، گفت: محققا نظام اسلامی زمینه ساز وعده دیگر الهی و باز ارثی از همان جنس انقلاب اسلامی می باشد.  

وی در پایان وراثت معنوی که با پیشرفت های علمی، تکنولوژی و دفاعی، جامعه را مهیا برای حکومت امام عصر(عج) خواهد کرد، لایق جوانان ایرانی دانست و افزود: استکبار جهانی و در رأس آنها امریکای خبیث با تحریم های مداوم در صدد جلوگیری از توان خیره کننده ایران اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha