چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قهستان گفت: اهداف و برنامه های دشمنان کشور، القای ناکارآمدی نظام اسلامی به ملت است و جامعه روحانیت وظیفه دارد، که با تبیین دستاورد های انقلاب به مردم، این نقشه ها و هدف های استکبار را تبیین و نقش برآب کنند.

حجت الاسلام شبان مدیرمدرسه علمیه امام صادق(ع) قهستان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به آیه 15 سوره مبارکه احقاف گفت: انسان مؤمن هنگامی که به چهل سالگی می رسد، سه چیز را از خداوند تقاضا می کند، که شکر نعمت داشتن پدر و مادر، بجا آوردن اعمال صالح و تربیت فرزندان صالح است.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب قرار داریم و این سه وظیفه به عهده ماست، یک قدر دان نعمت انقلاب باشیم و همچنین قدردان تمام کسانی که در رسیدن انقلاب به این جایگاه نقش داشته اند بویژه شهدای عزیزمان دوم خودمان انقلابی بمانیم و انقلابی عمل کنیم و سوم کاری کنیم که فرزندان ما نیز انقلابی بمانند.

مدیر حوزه ی علمیه امام صادق(ع) قهستان شکرگزاری از نعمت انقلاب را وظیفه همه دانست و تصریح کرد: یکی از بزرگترین نعمت های الهی نعمت انقلاب است، شکرگزاری این نعمت برای همه لازم و ضروری است، که  يكى از مراحل شكر نعمت‏هاى الهى بازگو كردن آن است.

روحانیون دستاورد های انقلاب را باید برای ملت تبیین کنند

حجت الاسلام شبان، وظیفه روحاینت را تبیین دستاورد های انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اولین وظیفه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، که  یکی از اهداف و برنامه های دشمنان نظام از همان ابتدای انقلاب تا کنون القای ناکارآمدی نظام اسلامی  و القای آن به مردم بوده است.

وی  با بیان وصیت نامه سیاسی امام راحل(ره) تاکید کرد: این تلاش های موذیانه در عصر امام راحل هم وجود داشت، لذا امام در وصیت نامه الهی سیاسی خود در جایی که از موانع و خطرهایی که برای این نظام وجود دارد؛ اشاره به این توطئه ها می کنند و ملت را به هوشیاری در مقابل آن توصیه می کنند.

مدیر حوزه ی علمیه امام صادق(ع) قهستان  ادامه داد: در وصیت نامه امام(ره) آمده که " این جانب در اینجا یک وصیت به اشخاصی که به انگیزه مختلف با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند و به جوانان، چه دختران و چه پسرانی که مورد بهره‌برداری منافقان و منحرفان فرصت طلب و سودجو واقع شده‌اند می‌نمایم، که بیطرفانه و با فکر آزاد به قضاوت بنشینید و تبلیغات آنان که می‌خواهند جمهوری اسلامی ساقط شود و کیفیت عمل آنان و رفتارشان با توده‌های محروم و گروهها و دولت‌هایی که از آنان پشتیبانی کرده و می‌کنند و گروهها و اشخاصی که در داخل به آنان پیوسته و از آنان پشتیبانی می‌کنند و اخلاق و رفتارشان در بین خود و هوادارانشان و تغییر موضعهایشان در پیشامدهای مختلف را، با دقت و بدون هوای نفس بررسی کنید، و مطالعه کنید، حالات آنان که در این جمهوری اسلامی به دست منافقان و منحرفان شهید شدند، و ارزیابی کنید بین آنان و دشمنانشان؛ نوارهای این شهیدان تا حدی در دست و نوارهای مخالفان شاید در دست شماها باشد، ببینید کدام دسته طرفدار محرومان و مظلومان جامعه هستند."

حجت الاسلام شبان با اشاره به توصیه امام به ملت عنوان کرد: امام در خطاب به مردم توصیه کرد" که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید، همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است، کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید، نهراسید که إن تَنْصروا الله یَنْصُرْکم و یُثَبِّتْ اقدامَکم".


مردم رکن بقای نظام و انقلاب هستند

وی مردم را  رکن بقای نظام و انقلاب اسلامی  دانست و تاکید کرد:  استمرار حضور مردم در صحنه انقلاب، مستلزم علم و آگاهی آنان از دستاوردهای نظام اسلامی است، لذا باید اولا نقشه های دشمن را شناسایی کنیم و ثانیا ابزاری که دشمنان از آن برای نا امید کردن مردم بکار می برند و در مرحله بعد با علم و آگاهی اقدام به خنثی سازی توطئه ها نماییم.

 

اهمیت فضای مجازی در فرهنگ سازی در جامعه

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قهستان با اشاره به نقش فضای مجازی در فرهنگ سازی در جامعه گفت: یکی از ابزاری که امروز دشمنان ما از آن بهره فراوان می برند فضای مجازی است، نیروهای انقلابی و بویژه روحانیت حضورشان باید پررنگ تر و فعال تر باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری فضای مجازی ابزاری برای زدن به دهان دشمنان است.

حجت الاسلام شبان با بیان سخنان رهبری درباره اهمیت فضای مجازی تصریح کرد: امروز هم فضاى مجازى يك صحراى بى‌پايانى است؛هر يك نفرى كه بتواند با رايانه كار بكند يك رسانه است، مى‌نشينند پخش مي‌كنند شبهات را، حرفها را، جوانهاى مؤمن را، جوان هاى سالم را گمراه مي‌كنند، که باید اينها را شناخت و چه كسى بايستى بيايد وسط ميدان و سينه سپر كند و مانع بشود از گمراهى جوانان؟ چه كسى بايد مانع بشود از اقدام دشمن براى انحراف ذهن جوانان؟ به عهده‌ى چه كسى است اين كار؟ جامعه‌ى علمى و مذهبى، يعنى روحانيّت، اوّلين وظيفه‌اش اين است؛ مهم‌ترين وظيفه‌اش اين است.

 

اقدام مدرسه امام صادق (ع)  در  40 سالگی انقلاب

وی با اشاره به اقدامات مدرسه علمیه امام صادق (ع) قهستان در  40 سالگی انقلاب خاطرنشان کرد:  مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام در آستانه چهل سالگي انقلاب اسلامي با توجه به تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري نسبت به اهيمت فراوان فضاي مجازي و تاثير گذاري آن، به توفیق الهی با ايجاد كانال در برنامه سروش،http://sapp.ir/chehlsal با موضوع چهل سالگي انقلاب، به نداي حضرت امام خامنه‌ای لبيك گفته و اقدام به ارسال مطالب متنوع در قالب كليپ هاي تصويري، كتاب، مقاله، فايل پاورپوينت، نرم افزار، عكس نوشته و... در زمینه چهل سالگی انقلاب مي‌نماید.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha