سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به این که آمریکا با همپیمانان خود به مثابه اسیر و برده برخورد می کند، اظهار داشت: تمام دیکتاتورهایی که آمریکا از آنها حمایت کرده، بعد از اتمام تاریخ انقضا توسط خود آمریکا از بین رفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در آئین باشکوه فارغ التحصیلی  دانش آموختگان مجتمع جامع امام خمینی(ره) وابسته به جامعه المصطفی که امروز در قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان این که واژه استقامت و ایستادگی از واژه های مهمی مورد توجه مبانی دینی است، اظهار داشت: در آیه 89 سوره یونس خداوند متعال بر استقامت و ایستادگی تاکید می کنند.

وی با اشاره به این که ملائکه بر کسانی که استقامت بعد از ایمان را در پیش می گیرند نازل می شوند، اظهار داشت: استقامت از مهمترین تاکیداتی است که به عنوان وظیفه دینی مورد توجه مبانی الهی قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان این که انسان در مسیر عمل به وظایف خویش با سختی هایی روبرو خواهد شد، اظهار داشت: نمونه های قرآنی بسیاری را می توان برای استقامت در پیشی گرفتگان برشمرد.

وی با بیان این که ممکن است دانش آموختگان با برگشت به کشورهای خود با کمبود امکانات روبرو شوند، اظهار داشت: سختی های کنونی اصلا با سختی هایی که پیامبران الهی روبرو شدند قابل مقایسه نیست. حضرت یونس بعد از 30 سال تبلیغ تنها موفق شد 2 نفر را با ایمان سازد، یا حضرت نوح 950 سال ندای حق سر داد و تنها به اندازه یک کشتی به خداوند متعال ایمان آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی،  بر استقامت عقیدتی تأکید نمود و اظهار داشت: استقامت باید در راه عقیده صحیح باشد؛ نیاز است تا طلاب و دانش پژوهان تنها بر محبت اهل بیت علیهم السلام تمرکز نموده، تربیت محب اهل بیت علیهم السلام را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر این که خداوند متعال کسانی را که استقامت در راه دین الهی را در پیش بگیرند، یاری خواهد رساند، اظهار داشت: استقامت عقیدتی هزینه های زیادی را برای قدم نهادن در مسیر الهی ایجاد می کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به این که استقامت عقیدتی مهمترین عنصر پایداری انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا؛ خداوند متعال یاری رسان استقامت کنندگان بر دین الهی خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که آمریکا با همپیمانان خود به مثابه اسیر و برده برخورد می کند، اظهار داشت: تمام دیکتاتورهایی که آمریکا از آنها حمایت کرده، بعد از اتمام تاریخ انقضا توسط خود آمریکا از بین رفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha