جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم نیروهای مسلح

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند کشورمان در حوزه دفاعی و نظامی، گفت: ایران اولین کشوری است که موفق به ساخت قایق پرنده با ویژگی رادار گریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز ‌به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم امروز در دیدار  با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح مستقر در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگترین دستاوردی که انقلاب اسلامی در کنار سایر دستاوردها دارد، افزایش روحیه معنوی و دین باوری ملت ایران اسلامی است، گفت: روحیه معنوی مردم و به خصوص جوانان امروزی، قابل مقایسه با گذشته نیست.امام جمعه تبریز افزود: حضور جوانان مومن و انقلابی در مساجد، مراسم اعتکاف و شب های قدر نسلی با ایمان و روحیه معنوی تربیت کرده است که همچون جوانان پاکباخته دوران دفاع مقدس در سنگر مبارزه با استکبار و صهیونیست داوطبانه حاضر می شوند و با خون خود از حریم آل الله دفاع می کنند.

وی ادامه داد: نسل سوم و چهارم انقلاب پرورش یافته همان پدرانی است که در دوران جنگ تحمیلی جوانان با دستکاری شناسنامه خود میخواستند جواز حضور در جبهه را پیدا کنند و امروز فرزندان در جبهه مقاومت لباس رزم برتن کرده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه گفت: دشمنان نظام از همان روزهای پیروزی انقلاب با طرح ریزی توطئه های بسیار و تحرم های روز افزون به جنگ ملت ایران آمده اند از این روز در تمامی حوزه‌ها خصوصا حوزه دفاعی متخصصان بومی مصمم  به خودکفایی و خوداتکایی شده اند تا کشور را از قدرت‌های جهان بی‌نیاز سازند.

امام جمعه تبریز ساخت انواع سلاح‌ها، جت‌های جنگنده مافوق صوت رادار گریز مانند صاعقه، آذرخش، هواپیمای آموزشی مانند پرستو، شفق، تندر، خودکفایی در تولید و ساخت انواع هواپیماهای بدون‌سرنشین، تعمیر موتور هواپیما و بالگرد‌ها از جمله دستاوردهای انقلاب در بخش نیروهای مسلح دانست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه در گذشته مستشاران خارجی حتی اجازه دست زدن به هواپیما را هم به ایرانیان نمی‌دادند، تصریح کرد: در حال حاضر ساخت انواع بالگردهای شاهد و ضد تانک ۲۰۹۱ که منجر به کسب رتبه پنجم جهانی است از جمله دستاوردهای نیروی هوایی بعد از انقلاب به حساب می آید.

وی ادامه داد: پیشرفت ایران در ساخت موشک‌های بالستیک، انواع موشک دریایی، موشک ماهواره‌ شهاب، سجیل، کروز به قدری شگفت‌انگیز بوده که ایران را در ردیف معدود کشورهای دارنده تکنولوژی خودکفایی موشک قرار داده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان، گفت: ساخت انواع رادار با بُرد بیش از یک هزار کیلومتر و پرتاب چندین ماهواره با سرنشین و بدون سرنشین از جمله مواردی است که باعث شده تا ایران رتبه هفتم در پرتاب سامانه های ماهواره ای  و دهم جهان در بازسازی داشته باشد که همه اینها افتخار بزرگ برای ملت ایران است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ساخت زیردریایی، ساخت انواع ناوچه‌ها، قایق‌های دوزیست و تندرو و ساخت سایر وسایل نظامی،  ایران را تبدیل به دومین کشور در توسعه دریایی و پنجمین قدرت زیرسطحی و هفتمین قدرت جهانی کرده است. 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم موفقیت‌های نیروی دریایی بعد از انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان دریایی و وزارت دفاع با همکاری صنعت کارهای بزرگی کرده‌اند به طوری که  ایران  اولین کشور در جهان در زمینه  ساخت قایق پرنده است که علاوه بر ویژگی رادار گریزی در ارتفاع ۲۰ متری از سطح دریا پرواز می‌کند.

وی افزود: ایران در ساخت  انواع زره‌پوش و تانک، انواع ساخت سلاح سبک مانند خمپاره‌انداز، انواع سلاح‌ها، توسعه صنایع مخابراتی و ساخت انواع بی‌سیم و تقویت و توسعه انواع دوربین معمولی و دید در شب، صدور برخی از محصولات نظامی به ۳۲ کشور جهان رسیده است که همه اینها مواردی از دستاوردهای صنایع نظامی محسوب می‌شود که قبل انقلاب تولید آنها در کشور سابقه نداشت و حتی اجازه ساخت هم نمی‌دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید از دستاوردها و پیشرفت های بدست آمده مراقب بود، گفت:  طرح ریزی برای مقابله با موفقیت های روز افزون ملت این راهبرد همیشگی دشمنان نظام اسلامی است.

امام جمعه تبریز طرح تابستان داغ دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را یادآور شد و افزود: این توطئه از جمله طرح‌های دشمن بود تا اجازه برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب را ندهد و حتی اعلام کرده بودند که امسال جشن کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه به کوری دشمنان برنامه‌های دهه فجر و جشن چهلمین سالگرد پیروزی با قدرت در حال انجام است، گفت: بعنوان مثال افتتاح و کلنگ‌زنی چهل هزار پروژه آبی و عمرانی در سطح کشور به صورت همزمان از اقدامات موثر در در حوزه  سازندگی است که چند روز پیش افتخار حضور در مراسم آنها را داشتم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه البته موانع و چالش‌هایی هم سر راه این پیشرفت ها وجود دارد که باید برای رفع آن تلاشی روزافزون داشته باشیم، گفت: از جمله چالش‌های کشوراشرافی‌گری است، اما برای حرکت در مسیر آرمان های انقلاب باید به جای دل سپردن به طبقات مرفه به مستضعفین و قشر ضعیف توجه داشته باشیم.

امام جمعه تبریز دل خوش کردن به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم، قبیله گرایی سیاسی و جناحی، سرگرم شدن به اختلافات قومیتی را از دیگر چالش های امروز کشور دانست و گفت: باید هوشیار بود چراکه دشمن درحال برنامه‌ریزی برای افزایش اختلافات مذهبی و قومی‌گری است اما نباید اجازه سوءاستفاده به دشمن داده شود.

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به درون‌زایی اقتصادی و مصرف‌گرایی یکی از موانع پیشرفت انقلاب است، تصریح کرد: اسراف، زیاده‌روی در خرج کردن از دیگر چالش‌ها و موانع کشور می‌باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه کوچک شمردن قدرت و توان خود و در مقابل دشمن و مقدم شمردن منافع بیگانگان نسبت به منافع ملت ایران را از دیگر موانع بزرگ کشور دانست و افزود: متاسفانه گاها این موضوع از زبان خودی‌ها نیز مطرح می‌شود که آمریکا قدرت برتر است و ما توان مقابله با آن را نداریم. 

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم یکی دیگر از موانع کشور را فراموش کردن روحیه انقلابی و مسیر نهضت امام دانست و گفت: خیلی‌ها ادعا دارند در خط امام هستند اما این مهم را باید در عمل هم باید نشان دهیم و این یعنی اطاعت از امام راحل در اطاعت از رهبری متجلی است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: انسجام و اتحاد ملی رمز پیروزی انقلاب است که باید این اتحاد همدلی با محوریت ولایت‌فقیه، محکم‌تر حفظ شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha