شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حکیمیان

حوزه/ تا کنون پژوهشگاه حوزه ودانشگاه ۴۵۰ نشست علمی و ۳۵ کرسی علمی با حضور دانشگاهیان و ۴۶۷ کتاب تخصصی تولید شده که ازاین تعداد ۱۱۰ اثر به عنوان متن درسی در دانشگاه برگزیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: امام راحل به جامعه اسلامی حیات دوباره بخشید و با حرکتش دو امپراطوری را به زیر کشید. انقلاب امام راحل در امتداد انقلاب پیامبر(ص) است و این نشان دهنده انقلاب ایران است.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: این انقلاب دارای آثار و برکات زیادی بوده و به همین دلیل باید این آثار برای نسل 5 و 6  تبیین شود تا آنها بدانند مواجه با چه عظمتی هستند.

وی عنوان کرد: یکی از این برکات راه اندازی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است، این شجره طیبه به وسیله امام راحل مورد تأیید قرار گفت.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان گفت: پژوهشکده علوم رفتاری، علوم اجتماعی و  علوم انسانی  تشکیل شده، در واقع  این پژوهشگاه زبان تحصصی حوزه با ادبیات دانشگاهیان است.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: تاکنون 450 نشست علمی و 35 کرسی علمی با حضور دانشگاهیان و 467 کتاب تخصصی تولید شده که از این تعداد 110 اثر به عنوان متن درسی در دانشگاه برگزیده شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 50 عضو هیأت علمی در این پژوهشگاه مشغول به فعالیت بوده که 40 نفر از این اعضاء، دکترای تخصصی در رشته های خود دارند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: تاکنون 465 عنوان کتاب از سوی این پژوهشگاه منتشر شده است که 176 اثر دارای رتبه در جشنواره های مختلف شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان گفت: باید برای اثرگذاری بیشتر  مراکز حوزوی باهم  باشند و عملگرایی را در شعار خود قرار دهند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha