پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این موسسه تا کنون هزار و ۴۰۷ کتاب در بخش پژوهش منتشر کرده و در عرصه های کلان پروژه فعالیت دارد. این مؤسسه تاکنون دارای ۱۲ مجله علمی و ۱۵ رشته در بخش آموزش راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رجبی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،  گفت: انقلاب ایران دارای برکات و دستاوردهای زیادی بوده که از جمله آن راه اندازی مؤسسات مراکز علمی است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به محورهای مهم برای اثر بخشی پژوهش افزود: از جمله این محورها در نظر گرفتن اولویت در امر تحقیق و پژوهش است. بزرگان حوزه از همین عنصر استفاده کردند و اثرگذار بودند.

وی عنوان کرد: محوردوم ایده پردازی در موضوعات تفسیر ، نو آوری و نظریه پردازی، نظریه پردازی در قالب نظام، طراحی الگو و نقشه راه در مسائل دینی و گفتمان علمی در مورد انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: امروز باید به گفتمان سازی اهمیت جدی در حوزه داده شود، اگر این مراحل را در امر پژوهش در نظر بگیریم، پیشرفت قطعی است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: موسسه  آموزشی امام خمینی(ره) با هدف کار آمدسازی حوزه با هدف پاسخ گویی به نیاز روز به فرمان امام راحل راه اندازی شد و ایشان به این مسئله اهتمام ویژه داشتند. رهبر معظم انقلاب نیز اهتمام جدی به این موسسه دارند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی(ره) افزود: این موسسه تاکنون هزار و 407 کتاب در بخش پژوهش منتشر کرده و در عرصه های کلان پروژه فعالیت دارد، این مؤسسه تا کنون دارای 12 مجله علمی، 15 رشته در بخش آموزش راه اندازی کرده و در ادامه نیز دوره آموزشی ویژه مربیان اخلاق، دوره ارائه مبانی اسلامی با فارغ التحصیلی 60هزار طلبه، استاد دانشگاه و نخبگان حوزوی و دانشگاهی،  دوره تربیت محقق عرفان ومنطق را برگزارکرده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر از این مؤسسه 90اثر برگزیده شده و در بخش فرهنگی نیز برنامه هایی چالشی جامعه، شناسایی فعالان کشور و تغذیه فکری، ارائه و تولید نشریات فرهنگی در این مؤسسه برگزار می شود.             

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha