پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست طلاب انقلابی با موضوع  نفی کنوانسیون های استعماری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: انقلابی گری و تحولگرایی دو صفت جدایی ناپذیر طلبه است، لذا همه طلاب باید افرادی روشنفکر و با بصیرت باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، عصر امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور معاونین، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار داشت: بهمن، یادآور روزهای خونینی است که ملت ایران برای به دست آوردن عزت و سربلندی خود ایثار و از خودگذشتگی کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران ادامه داد: در چنین روزهایی کشور پر از التهاب بود و جریان های بسیاری در کشور فعالیت خود را برای به حاشیه بردن انقلاب ملت ایران آغاز کرده بودند، ولی مدیریت و تدبر خوب امام خمینی (ره) تمام این نقشه های استکباری را خنثی کرد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به نقش طلاب و حوزه ها در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان نهضت امام خمینی (ره) و ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی؛ حوزه های علمیه و علمای دین بودند.

وی با اشاره به اینکه در رژیم گذشته فشار بسیاز زیادی بر روی حوزه های علمیه و علمای دینی از سوی دستگاه حاکمه بود، اضافه کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد که عوامل شاه چه جنایت ها و ظلم هایی که بر حوزویان روا ننمودند.

حجت الاسلام حسینی به برخی از این جنایات علیه حوزویان اشاره کرد و گفت: با وجود فشار و تهدید علیه حوزویان برای تنها گذاشتن امام راحل در آن مراحل حساس از انقلاب، بازهم حوزویان با آزادگی و سرمشق گرفتن از فلسفه آزادیخواهی سیدالشهدا علیه السلام در کنار امام و ملت ایستادند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران در ادامه به وظایف طلاب در عصر امروز پرداخت و بیان داشت: امروز شما طلاب به عنوان مبلغان دینی باید بتوانید سکان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی را در دستان خود بگیرد و جامعه را از خطراتی که در کمین آن است هوشیار سازید.

وی با تاکید بر اینکه طلبه باید انقلاب و تحولگرا باشد، گفت: انقلابی گری و تحولگرایی دو صفت جدایی ناپذیر طلبه است، لذا همه شما طلاب باید افرادی روشنفکر و با بصیرت باشید.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران در پایان سخنان خود گفت: در آستانه روز بزرگ و ملی 22 بهمن ماه هستیم، لذا حضور همه ما در این جشن ملی واجب شرعی و دینی است، بنابراین امیدواریم که امسال نیز به مانند سالهای گذشته شاهد حضوری تاریخی و ماندگار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha