پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهندس مهدی چمران

حوزه/ چمران، شهادت طلبی را از برّنده ترین سلاح در مقابل دشمن دانست و نهراسیدن از دشمنان و توطئه های آنان را بزرگ ترین امتیاز تلقی کرد و ادامه داد: خارج نشینانی که می پندارند روزی به ایران می آیند و حکومت می کنند، خیال باطل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مهدی چمران، عصر امروز در همایش تجلیل از فجرآفرینان انقلاب اسلامی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، گفت: خداوند انسان را از ظلمات جهل، نادانی، شهوت پرستی به سوی نور، توحید، طهارت و وحدت سوق داد. این وظیفه در عصر جاهلیت به عهده پیامبر گرامی اسلام(ص) بود. حضرت مردم عصر جاهلیت را از انواع ظلمات نجات داد که البته کار بسیار سختی بود و بعد از آمدن اسلام، عرب جاهلیت به پیشرفت رسید که اگر به حبل الله المتین متمسک می شدند، دنیای امروز دنیای دیگری بود.

وی در مقایسه انقلاب پیامبر(ص) با انقلاب امام خمینی(ره) افزود: اگر چه انقلاب اسلامی به اندازه انقلاب پیامبر(ص) نیست، اما بعد از پیامبر اکرم(ص)، امام بزرگوار همان حرکت را در تاریخ تکرار کرد و در اولین اقدام مردم را از جاهلیت خارج کردند.

این فعال سیاسی افزود: با وجود مشکلات فراوان، در این 40 سال انقلاب پیشرفت های زیادی در علوم جدید، در زمینه های مختلف داشته ایم حال آن که قبل از انقلاب دین را به گوشه ای نهاده بودند، اما امام(ره) پرچم انقلاب را برافراشت.

وی با یادآوری رشادت های شهید چمران و پیشرفت های علمی و فیزیکی فراوان در زمینه ابزارهای دفاعی در بعد از انقلاب، اذعان کرد: با تمام پیشرفت های ارزنده در طول 40 سال انقلاب، یک ویژگی منحصر به فردی داشتیم که دنیا آن را نداشت که آن، انقلاب اسلامی و تحولات بعدی بود؛ ملت ما در معنویات و نفوس متحول شدند و در حقیقت امام خمینی، اسلام، مکتب و ایدئولوژی ملت ما را متحول کرد.

چمران با بیان این نکته که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مردم ما را پایش کرد و انقلاب به اقصی نقاط جهان صادر شد، اظهار کرد: در طول انقلاب، اسلام و اعتقادات افراد عمق پیدا کرد که اوج تحول را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امروز ما وظیفه داریم این تحول را حفظ کرده و تشدید نماییم، زیرا کار ملت ما، مقاومت در برابر دشمن است؛ دشمنی دشمنان نه به خاطر موشک، بلکه به خاطر سه مسئله مهم؛ مکتب، رهبری و سلاح های معنوی ماست.

وی امام(ره) را شخصیتی بی نظیر در تاریخ دانست و اضافه کرد: حضرت امام(ره) اسلام ناب را به جامعه تحویل داد نه اسلام غیرواقع را، لذا ما هم امروز به دنبال این اسلام و رهبری هستیم.

چمران، شهادت طلبی را از برّنده ترین سلاح در مقابل دشمن دانست و نهراسیدن از دشمنان و توطئه های آنان را بزرگ ترین امتیاز تلقی کرد و ادامه داد: خارج نشینانی که می پندارند روزی به ایران می آیند و حکومت می کنند، خیال باطل دارند.

برپایه این گزارش، در این همایش که علمای شیعه و سنی، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند، تنی چند از فجرآفرینان تجلیل شدند.

خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان نیز یکی از تجلیل شدگان بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha