جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دهه فجر

حوزه/ حجت الاسلام احترامی، پاسخ به شبهات نسل جوان درباره انقلاب اسلامی را از ضرورت ها دانست و گفت: دشمنان انقلاب همچنان به دنبال ایجاد شکاف در جامعه هستند و از هر موقعیتی برای خدشه وارد کردن به اسلام ناب استفاده می کنند.

حجت الاسلام ناصر احترامی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»  در بیرجند، ضمن تسلیت ایام فاطمیه‌ و همچنین گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی یک امر الهی بوده و  تغییرناپذیر است و فراتر از مرزهای آبی و خاکی، در دل ملت‌های مستضعف به وجود آمد.

وی، اتحاد بین مردم و مسئولین را از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنچه مسلم است آن که ایمان و اتحاد مردم حول محور ولایت فقیه نقش اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

مدیر سابق مدرسه علمیه خضری تصریح کرد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی الگوی موفق برای بسیاری از کشورهای جهان بود که دشمنان از این موضوع خشمگین هستند و توطئه ها و ترفندهای بسیاری را به کارگرفته تا مانع این الگوگیری شوند.

حجت الاسلام احترامی ادامه داد: مردم و مسئولان بایستی در برابر توطئه ها به هوش بوده و با بصیرت و دشمن شناسی و همچنین با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری همچون گذشته به خنثی‌ کردن این ترفندهای دشمنان بپردازند.

وی با بیان این‌که به دلیل تقارن ایام فاطمیه با ایام الله دهه فجر، فجر امسال به عنوان "فجر فاطمی" نامگذاری شده، عنوان کرد: امروز انقلاب ما دارای ابعاد جهانی و بین المللی است، چراکه علی‌رغم گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی؛ ندای استقلال، آزادی و حریت در تمام جهان طنین انداز شده است.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت میثم مشهد با اشاره به این نکته که ما هرچه داریم به برکت ائمه اطهار(ع) بوده، مطرح کرد: امسال باید هم دهه فجر را گرامی بداریم و هم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) را به بهترین شکل برگزار کنیم.

حجت الاسلام احترامی، استقلال ملت ایران را یکی از دستاوردهای عظیم این انقلاب برشمرد و یادآور شد: انقلاب ما سبب بیداری ملت‌های عراق، یمن، بحرین و کشور های دور افتاده آفریقایی شد.

وی ضمن اشاره به این نکته که دشمنان انقلاب همچنان به دنبال ایجاد شکاف در جامعه هستند و از هر موقعیتی برای خدشه وارد کردن به اسلام ناب استفاده می کنند، تبیین کرد: یکی از موضوعاتی که حائز اهمیت ویژه فضاسازی ایام فاطمیه و دهه فجر است که به گونه ای مدیریت شود تا حرمت فاطمیه حفظ شود.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: عده ای به دنبال ایجاد تشویش اذهان جوانان هستند که به نام شادی ایام دهه فجر، قصد حرمت شکنی دارند تا موجبات فتنه‌ای دیگر را به وجود آورند که نباید از اهمیت این مهم غفلت شود.

حجت الاسلام احترامی تاکید کرد: تلاش متولیان برنامه‌های دهه فجر باید در راستای ارزش ها و اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: پاسخگویی به شبهات نسل جوان پیرامون انقلاب از مهمترین برنامه ها و اهداف متولیان برگزاری مراسم دهه فجر باشد.

مدیر سابق مدرسه علمیه خضری با بیان این‌که نسل جوان به خوبی با زوایای انقلاب و نظام انقلابی‌ آشنا نیستند، گفت: باید در جشن های سالگرد انقلاب به نحو مناسب خاطرات آن دوران و همچنین دستاوردهای 40 ساله برای همگان و نسل جوان به صورت مناسب بیان شود.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha