جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: فعالیت مدارس ایرانی خارج کشور از برکات انقلاب و نظام اسلامی است که باید مورد حمایت جدّی قرار بگیرند تا وجود برخی مشکلات موجود، باعث کم رنگ شدن فعالیت یا محدود شدن آنان نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در دیدار قائم مقام وزیرآموزش و پرورش در امور بین الملل و دبیرکل کمیسیون آیسسکو اظهارداشت: فعالیت مدارس ایرانی خارج از کشور از اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش می باشد که باید با همه مشکلاتی که دارند به فعالیت خود با قوت و تلاش مجاهدانه ادامه دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: این مدارس به عنوان الگوی آموزش و نماینده آموزشی جمهوری اسلامی می توانند آثار و برکات ارزشمندی را برجای بگذارند و اگر تلاش شود متون درسی به زبان های مختلف ترجمه گردد چه بسا دایره فعالیت های آموزشی این مراکز به مرور وسعت و توسعه یابد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه طراحی نظام آموزشی ایران به زبان های متعدد برنامه موفق وزارت آموزش و پرورش است، گفت: اگر بتوانید در این طرح ارزشمند کتب درسی هدف را به 6 زبان زنده دنیا ترجمه و ارائه کنید با اقبال عمومی ملت ها مواجه خواهید شد و این دور از تصور نیست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه بیان داشت: همکاری میان سازمان مدارس خارجی کشور، المصطفی یا مجموعه های موفقی همانند نورالمبین می تواند برکات ارزشمندی را در اقصی نقاط جهان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان خارج وطن رقم بزند، لذا نسبت به فعال نگه داشتن و تقویت مدارس ایرانی خارج از کشور اهتمام جدی داشته باشید.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت آیسسکو در ایران، اظهارداشت: وجود دفتر منطقه ای آیسسکو( ISESCO یا Islamic Educational Scientific and Cultural Organization یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) می تواند بسیاری از برنامه علمی، آموزشی و پژوهشی در ابعاد بین المللی ارائه کند.

آیت الله اعرافی افزود: امروز حوزه علمیه و مراکز پژوهشی وابسته به آن با انبوهی از اطلاعات و تولیدات علمی که همه اش حبس در زبان و ادب فارسی می باشد، وجود دارد و این انبوه اطلاعات می تواند با ترجمه به زبان های متعدد بین المللی کمک مهمی به فعالیت های فراملی و بین المللی دفتر منطقه ای آیسسکو در ایران داشته باشد.

وی مأموریت جدیدی برای امور ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه برشمرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین کوهساری را به عنوان متولی امور ارتباطات و بین الملل حوزه با هدف تعامل و همکاری بیشتر با دفتر منطقه ای آیسسکو و مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور معرفی می گردد. امید است با همکاری های فی ما بین به اقدامات مشترک ارزشمندی دست یابیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha