پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: تمام مباحث مربوط به بانوان حتی مسائل مالی که امری تخصصی است، توسط خود خواهران طلبه در حوزه ها پیگیری می شود که باید قدر این نعمت را دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از گرگان، خانم حسینی واعظ در جمع معاونان مالی مدارس علمیه خواهران استان گلستان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، حوزه های علمیه خواهران را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب حوزه های خواهران به صورت مکتب خانه ها اداره می شد، اما با پیروزی انقلاب حوزه ها رشد چشمگیری یافت.    

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب، بانوان در مراکز علمی، تحت نظارت ساواک و بدون پوشش اسلامی حضور می یافتند، اما اکنون تمام مباحث مربوط به بانوان حتی مسائل مالی که امری تخصصی است، توسط خود خواهران طلبه در حوزه ها پیگیری می شود که باید قدر این نعمت را دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این که خدمت طلاب به حوزه جهت رساندن پیام دین به جامعه است، به ایام شهادت حضرت فاطمه(س)نیز اشاره کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه(س) می فرمایند: «هر کسی عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید».

حسینی واعظ، بر اخلاص در کارها تاکید کرد و گفت: چه بسا انسان زحمات فراوانی را متحمل می شود، اما فاقد اخلاص است، پس مراقب باشید که شیطان به دنبال اموال ناب و خالص انسان است و آن را غارت می کند.

وی همچنین به امانتداری در مسئولیت ها هم اشاره کرد و افزود: پیرامون امانتداری، روایات بسیاری وارد شده است که معصومین فرموده اند؛ اگر قصد شناخت کسی را دارید، او را با راستگویی و امانتداری بشناسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ضمن بیان مطالبی از سیره بزرگان در توسل و توکل بر خداوند در سختی ها، خاطرنشان کرد: به عنایات الهی توجه داشته باشید و در سختی ها نگران نباشید بلکه به فکر چاره باشید تا خداوند فکر برتر را به انسان عطا نماید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha