شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حجت‌الاسلام بنیادی گفت: امام خمینی(ره) مصداق بارز یک انسان خداباور بود که توانست در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب و زورگویان و مستکبران عالم قیام کند و انقلاب را به پیروزی برساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی شامگاه دوشنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: نهضت و قیام انقلاب اسلامی بر اساس محتوای دینی و آموزه‌های اسلامی و برگرفته از روش و سیره اهل‌بیت(ع) بود؛ نهضتی که چنین باشد مردم را به سمت کمال و سعادت و هدایت سوق می‌دهد.

وی افزود: در زمانی که حضرت علی علیه‌السلام حاکمیت مسلمانان را پذیرفتند تمام تلاش خود را برای توسعه حقایق دینی به کار بستند و سعی نمودند مردم جامعه را به سمت کمال هدایت نمایند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز در حساس‌ترین زمان و بزنگاه تاریخی، قیام نمودند و در مقابل دو غصب مهم یعنی غصب ولایت و امامت و غصب فدک در مقابل دشمنان ایستادند و از ولایت حمایت نمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی تأکید کرد: مسئله غصب فدک به‌ظاهر غصب یک باغ و مزرعه بود اما در باطن غصب پشتوانه اقتصادی امور الهی و معرفتی بود. فدک یک باغ نیست بلکه یک پشتوانه فرهنگی و دینی است که حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌خواستند به‌واسطه مسائل اقتصادی فدک، فرهنگ دینی را در جامعه توسعه و نهادینه نمایند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: وقتی بانوی دوعالم مشاهده کردند مردم بعد از رحلت رسول خدا به انحراف می‌روند، احساس تکلیف کردند و در راستای دفاع از ولایت و امامت قیام نمودند. این مسئله برگرفته از اعتقاد و خداباوری بانوی دوعالم بود که توانست قیام فاطمی را به سرانجام برساند و رسالت نبی گرامی اسلام و ولایت و امامت را نجات بدهند.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از همان انقلاب نبوی، انقلاب علوی و انقلاب فاطمی است و محتوای آن نیز برگرفته از معارف قرآن کریم و سیره معصومین بود که توانست پیروز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی خاطرنشان کرد: انسانی که کارها و اهدافش الهی و مخلصانه باشد، تمام اعمالش را برای رضایت خداوند انجام می‌دهد و ملاک و معیارش نیز خدایی خواهد بود و لازم است این خداباوری و توحید محوری در درون انسان تقویت و نهادینه شود.

وی تأکید کرد: خداباوری محض و توحید محوری و دوری از شرک، از شاخصه‌های اصلی انسان‌های تأثیرگذار و موفق در طول تاریخ بوده است ؛ امام خمینی(ره) نیز مصداق بارز یک انسان خداباور بود که توانست در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب و زورگویان و مستکبران عالم قیام کند و انقلاب را به پیروزی برساند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین یادآور شد: نداشتن ترس و هراس امام خمینی(ره) از مستکبران داخلی و نظام شاهنشاهی و ایادی استکبار به خاطر خداباوری و توحید محوری ایشان بود و قیام ایشان نیز بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha