جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده رئیس مرکز خدمات در دیدار با طلاب همدان

حوزه/ نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: ما طلاب، وظیفه صیانت و حفظ انقلاب را بر عهده داریم و وظیفه ما است که انقلاب را از خطرات حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری، در راستای بیست و دومین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، به نمایندگی از رئیس این مرکز، با حضور در مدارس علمیه شهر همدان، با مدیران، استادان و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در این روز با طلاب مدارس علمیه حاج آخوند، آیت الله دامغانی، شیخ علی خان زنگنه و امام حسین(ع) دیدار کرد.

وی در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، به اهداف سفرهای استانی از جمله، معرفی جامع و کامل از مأموریت و وظایف مرکز خدمات و بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره به تاریخچه فعالیت حوزه‌های علمیه، گفت: معمولاً حوزه‌های علمیه با مشکلات بسیاری رو به رو بوده‌اند و تنها در دو یا سه دوره بوده که دولت‌ها، حوزه‌های علمیه را تحت فشار قرار نمی‌دادند.

وی بیان کرد: رسالت علما و حوزه‌های علمیه حفظ دین و مکتب اهل‌بیت(ع) بوده است و تاکنون به رسالت خود عمل کرده‌اند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم گفت: همان رسالتی که رسول خدا(ص) برای تبلیغ پیام الهی و همان رسالتی که ائمه(ع) برای تبلیغ دین داشته‌اند، همان رسالت به علما به‌عنوان جانشینان ائمه منتقل شد و امروز بر عهده علمای عصر حاضر است و ان شال الله بر عهده شما خواهد بود.

وی افزود: علما در طول تاریخ علوم دینی را فراگرفته‌اند و با مشکلات فراوان علوم دینی را حفظ کرده‌ و بیدار و عالم به زمان زندگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سال 70 رهبر معظم انقلاب دستور دادند مرکزی برای ارائه خدمات حداقلی به طلاب تأسیس شود و با کاهش مشکلات، طلاب با آرامش بیشتری به فعالیت حوزوی خود بپردازند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم گفت: شما طلاب جوان باید قدر فرصت تحصیل در مدارس علمیه را بدانید، چراکه فرصت دیگری پیش نمی‌آید که این‌چنین مورد عنایت امام عصر(عج) باشید.

وی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسیاری در تاریخ معاصر داشت و هیچ انقلابی تاکنون چنین تأثیری در دنیا نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری افزود: ما طلاب وظیفه صیانت و حفظ انقلاب را بر عهده داریم و وظیفه ما است که انقلاب را از خطرات حفظ کنیم.

وی در ادامه توضیحاتی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات ارائه کرد و به سؤالات مطرح شده درباره این خدمات پاسخ داد.

در پایان نیز نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه از ممتازان تحصیلی این مدارس تجلیل کرد.

همچنین در این روز مدیر مرکز خدمات استان قم با حضور در مدیریت حوزه علمیه استان همدان با آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه استان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha