سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام اکبری گفت: اگر از موانع تشکیل دولت اسلامی عبور کنیم به جامعه اسلامی و سپس به تمدن اسلامی که زمینه‌ساز شروع دولت کریمه امام زمان (عج) است می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام مرتضی اکبری، شامگاه دوشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی اظهار داشت: امروز باید به ریشه‌ها و آینده انقلاب اسلامی پرداخته شود؛ انقلاب اسلامی دارای یک ریشه بسیار محکم و قوی است که آینده آن را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: استحکام ریشه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در سخنان مقام معظم رهبری به گونه‌ای ظهور دارد که معظم له ذره‌ای در اهداف انقلاب تردید ندارند؛ ایشان تشکیل جامعه اسلامی را امت‌سازی و دولت‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی می‌دانند که معیار و ملاک این جامعه هم تبعیت از حاکم الهی است که قرآن از آن به جامعه قرآنی تعبیر می‌کند.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی اضافه کرد: اهداف انبیای الهی ایجاد مسیر امت‌سازی، دولت سازی و تمدن‌سازی بود که به خاطر فراهم نبودن شرایط، در موارد بسیار محدودی توانستند این مسائل را پیاده کنند و در برخی موارد توانایی این کار را نداشتند.

وی با اشاره به دوره‌های تشکیل حکومت اسلامی و اهمیت تمدن اسلامی افزود: ایجاد حکومت اسلامی دوره‌های مختلفی را طی کرده است که در برخی از این موارد به دلیل آماده نبودن شرایط ائمه و انبیا مجبور بودند به صورت مخفیانه اقدامات علمی و فرهنگی خود را پیگیری کنند.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: دوره قیام امت از میرزای شیرازی شروع شد و در زمان امام راحل ( ره) به اوج خود رسید و ریشه انقلاب اسلامی در ۱۵ سال پی‌ریزی شد و در حال حاضر هم اگر از موانع تشکیل دولت اسلامی عبور کنیم، به جامعه اسلامی و سپس به تمدن اسلامی که زمینه‌ساز شروع دولت کریمه امام زمان (عج) است، می‌رسیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha