شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور

حوزه/ دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور گفت: طلاب و حوزویان باید با حضور همیشگی در جامعه دستاوردهای عظیم این نظامی الهی را برای اجتماع تبیین کنید تا خدای ناکرده مردم فریب تبلیغات دروغین رسانه های بیگانه را نخورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین اکبر بیگلری در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) شهر سنندج، با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نحوه پیروزی آن در مقایسه با سایر انقلاب های جهان بی نظیر و حتی بی همتاست.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور ادامه داد: ملت ایران به رهبری امام راحل و با دستان خالی، ولی با ایمان و اراده ای الهی و قوی، در برابر رژیم تا دندان مسلح شاه قرار گرفتند و بساط زور و ستم 2500 ساله نظام شاهنشاهی را برچیدند.

وی با اشاره به اینکه در رژیم گذشته ایران کشور مصرف کننده ای صرف بود و هیچ تولیدی از خود نداشت، گفت: اسناد به خوبی نشان می دهد که اداره کشور در زمان پهلوی در دستان مستشاران بیگانه به ویژه آمریکایی ها بود و ایرانیان هیچ حقی در اداره مملکت نداشتند که این برای ملتی با این پیشینه عظیم فرهنگی و تاریخی مایه ذلت بود.

حجت الاسلام و المسلمین بیگلری ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی جوانان این مملکت به خودباوری رسیدند و این امر مدیون اعتماد امام راحل به جوانان و سرمایه های این کشور بود.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی با دشمنی و عداوت دشمنان و دو بلوک غرب و شرق روبرو شد و در تحریمها بر روی ایران باز گردید تا شاید با این کار بتوانند نظام نوپای ایران را از پای درآورند.

حجت الاسلام و المسلمین بیگلری ادامه داد: با وجود تحریم های شدید 40 ساله ای که علیه این ملت و نظام توسط دشمنان اسلام و بشریت اعمال شده است، امروز ایران در بسیاری از شاخص های مهم در رتبه های برتر جهان است و این برای کشوری که از هر طرف در محاصره اقتصادی است، کاری بسیار بزرگ و تاریخی می باشد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی بدیل حوزه ها و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بی شک یکی از ارکان نهضت امام راحل علیه شاه مخلوع طلاب و روحانیون بودند و مبارزات علیه ظلم و ستم در حوزه های علمیه از شدت و قدرت بیشتری برخوردار بود.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور در ادامه اظهار داشت: امروز نیز شما طلاب به نوعی حافظان فرهنگ و اسلام محسوب می شوید و در این برهه خاص و ویژه از زمان وظیفه حفاظت از دین خدا و هدایت جامعه به سمت و سوی رستگاری را بر عهده دارید.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طلاب باید به قوانین قضایی و مدنی کشور به خوبی آشنایی داشته باشند، تاکید کرد: امروز قوانین حقوقی و قضایی بسیار حوزه وسیعی دارند، لذا طلبه باید در همان روزهای اول خود را با این قوانین که وضع شده است آشنا سازد تا خدای ناکرده در آینده مشکلی پیش نیاید و یا اینکه در این زمینه بتوانند راهنمایی خوب و جامع برای دیگران باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بیگلری در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: طلبگی جایگاه بسیار والایی در نظام اسلامی دارد و برای خود منزلت ویژه ای دارد، لذا شما طلاب باید در حفظ شان و منزلت طلبگی کوشا باشید و خدایی ناکرده عملی انجام ندهید که جامعه روحانیت و حوزه زیرسئوال برود.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور گفت: امروز شما طلاب باید بتوانید به عنوان نماد وحدت و انسجام در جامعه اسلامی باشید. امروز دشمنان دست به هر توطئه و ترفندی می زنند که همگرایی و وحدت را در جامعه اسلامی از بین ببرند، لذا شما طلبه ها باید با آنچه که در دوران تحصیل آموخته اید زمینه های وحدت هرچه بیشتر بین مذاهب و اقوام را فراهم آورید.

حجت الاسلام والمسلمین بیگلری در پایان سخنان خود گفت: طلاب و حوزویان باید با حضور همیشگی در جامعه دستاوردهای عظیم این نظامی الهی را برای اجتماع تبیین کنید تا خدایی ناکرده مردم فریب تبلیغات دروغین رسانه های بیگانه را نخورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha