شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد آتن با محدودیت های فراوان در آوریل افتتاح می شود

حوزه/ دبیر کل ادیان یونان ضمن بیان اینکه افتتاح مسجد تا ماه آوریل به تاخیر افتاده اعلام کرد که این مسجد در ساعات مشخصی باز بوده، کسانی که شهروند قانونی یونان باشند حق نماز خواندن در این مسجد را دارند و عبادت در آنجا باید به زبان انگلیسی یا یونانی باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از greekcitytimes،  نخستین مسجد شهر آتن، پایتخت کشور یونان قرار است تا ماه آوریل 2019 افتتاح شود.

مسجد آتن، تنها مسجد رسمی مسلمانان در یونان می باشد که تاکنون چندین بار زمان افتتاح آن به تاخیر افتاده است. ساخت این مسجد از آغاز با مخالفت های گسترده ای روبرو شد، و هر بار نیز افتتاح آن به بهانه های مختلف به تاخیر می افتد.

جرج کالانتزیس دبیرکل ادیان در یونان در مصاحبه با یک روزنامه داخلی توضیح داد: هر جمعه، امام جماعت در مسجد حضور داشته و نمازهای روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز در این مسجد به جماعت برگزار خواهند شدند.

این مقام یونانی همچنین هشدار داد که تنها کسانی که مجوز خانگی مسلمان بودن در آتیکا داشته باشند یا بر اساس قانون اساسی یونان شهروندان قانونی مسلمان این کشور محسوب می گردند، اجازه اقامه نماز در این مسجد را دارند.

وی در رابطه با وعظ یا هر گونه مراسم سخنرانی مذهبی در مسجد نیز اعلام کرد که امامان جماعت اجازه دارند تنها به دو زبان یونانی یا انگلیسی در این مسجد موعظه کنند.

کالانتزیس گفت: ما علاقه داریم که نماز خواندن مسلمانان که به زبان عربی می باشد به زبان یونانی یا انگلیسی باشد!

گفته می شود این مسجد قرار است در تمامی ساعات و روز ها، یک ساعت قبل و بعد از برپایی نمازهای یومیه فعالیت داشته باشد، به علاوه در ایام ماه مبارک رمضان و اعیاد اسلامی نیز مسجد 24 ساعته فعالیت خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha