چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تفسیر قرآن

حوزه/ رئیس اداره قرآن و عترت حوزه‌‌های علمیه خواهران گفت:‌ دوره‌های مهارت‌های بیان تفسیر برای استادان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، خانم زینب بهجت‌پور با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت‌های بیان تفسیر برای استادان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور بیان کرد: هدف ما از برگزاری این دوره‌ها تربیت استاد تخصصی جهت ایجاد شبکه نیروی انسانی متخصص و تراز نظام اسلامی در حوزه قرآن و عترت، مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم و وارد کردن قرآن در فرهنگ و زندگی مردم است.

رئیس اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها استاندارد سازی بیان تفسیر در کشور، آشنایی با منابع موردنیاز در زمینه تفسیر، انضباط ذهنی مخاطبان در عرضه سازوار و هماهنگ مباحث تفسیری قرآن کریم و ارتقای سطح دانش و مهارت طلاب و استادان در عرصه تفسیر قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه دوره‌های مهارت‌های بیان تفسیر استادان سطح دو تا کنون در چهارده استان کشور برگزار شده است، افزود: در فاز دوم طرح این دوره‌ها در چهارده استان دیگر نیز برگزار می‌شوند، تاکنون حدود نیمی از کارگاه‌های این دوره‌ها نیز برگزار شده و تا پایان اسفندماه نیز مرحله تکمیلی دوره‌های مهارت‌های بیان تفسیر پایان می‌یابد.

خانم بهجت‌پور خاطرنشان کرد: حدود دو هزار نفر از استادان سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران در دوره‌های مهارت‌های بیان تفسیر در سراسر کشور شرکت می‌کنند.

وی تشریح کرد: کارگاه‌ دوره مهارت‌های بیان تفسیر با محوریت کتاب مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور برگزار می‌شود، این کارگاههای آموزشی طی دو دوره سه روزه معادل 4 واحد آموزشی و همراه با ارائه مباحث نظری توسط استادان و ارائه کار پژوهشی در طول دوره توسط شرکت کنندگان برگزار می‌شود، شرکتکنندگان در هرروز 8 ساعت مفید در جلسات حضور می‌یابند.

رئیس اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه دوره مهارت‌های بیان تفسیر متشکل از جلسات عمومی و کار گروهی است، ابراز کرد: اولویت ما برای شرکت در این کارگاه‌ها استادان تفسیر و علوم قرآن، طلاب سطح چهار با تخصص تفسیر و فارغ‌التحصیلان سطح سه تفسیر هستند که از سوی مراکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان‌ها به ما معرفی می‌شوند.

خانم بهجت‌پور خاطرنشان کرد: پس از اتمام این دوره به پذیرفته‌شدگان نهایی گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد و این افراد پس از گذارندن مراحل تکمیلی به تناسب نیاز مدارس به‌عنوان اساتید تفسیر مشغول می‌شوند.

 
۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha