چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشاهده می شود همان شرکت هایی که حقوق معوقه کارگر را نمی دهند و به این صورت کارشان را پیش می برند، رتبه نیز می آورند، لذا این مسائل باید مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: به مانند بسیاری از مسائل دیگر در این 40 سال بر خلاف تحریم‌ها، سوء استفاده دشمن و جنگ، رشد غیر قابل باوری برای دیگران داشته ایم.

وی افزود: البته این موضوعات بخشی از مطلب است، ما علاوه بر اینکه با موانع دشمنان مواجه هستیم، ناکارآمدی های برخی افراد باعث  تغییر زندگی، کم ارزش شدن پول ملی، گرانی اجناس و بیکاری عده ای شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به معوق ماندن حقوق کارگران خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی تنها با چند درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در شرق کشور و استان خراسان جنوبی خشکسالی 20 ساله ای حکم فرماست، لذا صنایع معدنی مهمترین سرمایه این منطقه می باشند.

وی با اشاره به اینکه باید به مسائل مرزی و بیکاری روستاییان توجه بیشتری کرد، گفت: استخراج معادن صورت می گیرد اما سهم مردم صدای ماشین ها و گرد و خاک آن هاست.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: مشاغلی که باید توسط دولت ایجاد می شد، انجام نشده و صنایع تبدیلی در کنار معادن وجود ندارد، لذا سهم مردم و بهره بردن از معادن بسیار ناچیز است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: اگر بخواهیم رشد و استعداد مردم را به عمل برسانیم و رتبه هایی که به دست آورده‌ایم را از دست ندهیم، شرطش آن است که برای آینده طرح داشته باشیم و مردم نیز در آن شریک باشند.

وی اضافه کرد: باید به بخش های خصوصی فرصت دهیم و در صنایع تبدیلی برای مردم و همچنین برای روستاییانی که توان آمدن به شهر را ندارند، شغل ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر بار بر روی دوش کارگر است، گفت: امروز یک عده بیکار و یک عده بدتر از بیکار هستند، زیرا برخی از شرکت ها حقوق معوقه کارگر را پرداخت نمی کنند و وی نیز جرأت بیان آن را ندارد، بنابراین نه می تواند آن را وا گذارد و نه می تواند ادامه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: مشاهده می شود همان شرکت هایی که حقوق معوقه کارگر را نمی دهند و به این صورت کارشان را پیش می برند، رتبه نیز می آورند، لذا این مسائل باید مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

وی با بیان اینکه در این 40 سال در بسیاری از قضایا لطف خدا شامل حالمان بوده است، گفت: در اول انقلاب بسیار محدود و زمین گیر بودیم اما امروز در ردیف 5 الی 10 کشور جهان هستیم، اما این موفقیت وقتی می تواند با برکت باشد که اهتمام ویژه ای به پیشگیری کالای قاچاق و به کارگیری جوانان تحصیل کرده و روستاییان منطقه مرزی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حضور روستاییان موضوعیت دارد لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha