جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رژیم شاهنشاهی کشور را به مرز ذلت و خواری کشانده بود، گفت: استقلال و آزادی دو دستاورد عظیم انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به چهل سالگی انقلاب، اظهار داشت: در خصوص دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اگر یک مقایسه ای بین دوران کنونی با دوران رژیم شاهنشاهی صورت بگیرد، نشان می دهد که پیشرفت ها بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، عمران و آبادانی و اجتماعی شاهد رشد بودیم و تنها یک مقایسه مختصر تمامی ابهامات را از بین می برد.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی تاکید کرد: در زمان شاهنشاهی، شاه به عنوان حاکم جامعه در اختیار بیگانگان بود و هر کاری که دلشان می خواست انجام می دادند و شاه هیچ استقلالی نداشت.

وی افزود: در زمان پهلوی مجوزهای نشریه و کتاب با هماهنگی سفارت انگلستان صادر می شد این موضوع در کتاب خاطرات نویسندگان خود این کشور نیز آمده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: ایران در زمان پهلوی به صورت کامل تحت سطله استعمار بودیم؛ بنابراین امروز باید قدردان استقلال و آزادی کشورمان باشیم.

وی افزود: امروز مردم ایران برای آینده کشور تصمیم گیری می کنند و این از برکات انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی بیان داشت: امروز از نظر تسلیحات نظامی نه تنها استقلال بلکه صادرات هم داریم و کشورهای غربی امروز از میزان رشد و پیشرفت موشکی کشور به ستوه آمده اند.

وی ادامه داد: این پیشرفت ها باعث امنیت کشور شده و قدرت بازدارندگی نظام را در برابر تهاجم های احتمالی دشمنان را افزایش داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر قدرت بازدارندگی نظام نبود امروز به جای یمن و سوریه دشمنان نظام به ایران حمله می کردند.

وی ابراز داشت: امروز امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه زبانزد شده و باید این مهم در آینده نیز حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha