چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
پرسش و پاسخ

حوزه/ هنگامى كه پیامبر صلى الله علیه وآله از مكّه به مدینه هجرت كرد، مسلمانان مكّه نیز هجرت كردند، امّا بعضى مسلمانان با مخالفت همسر و فرزند خود مواجه شدند. آیه نازل شد كه ...

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، "پرسش های مهم، پاسخ های کوتاه"، کاری از استاد محسن قرائتی است که در پایگاه اینترنتی درس هایی از قرآن در دسترس عموم بوده و در شماره های گوناگون برای شما مخاطبان محترم ارائه خواهیم کرد.

* پرسش

با همسران و فرزندانى كه هم فكر ما نیستند، چگونه برخورد كنیم؟

* پاسخ

هنگامى كه پیامبر صلى الله علیه وآله از مكّه به مدینه هجرت كرد، مسلمانان مكّه نیز هجرت كردند، امّا بعضى مسلمانان با مخالفت همسر و فرزند خود مواجه شدند. آیه نازل شد كه بعضى همسران و فرزندان شما دشمن شما هستند، از آنان دورى كنید. بعضى مسلمانان مهاجر تصمیم گرفتند كه حتى اگر همسر و فرزندشان توبه كردند و هجرت كردند، آنان را نپذیرند.

آیه در ادامه مى‏ فرماید: اگر شما مخالفت ‏هاى گذشته آنان را نادیده بگیرید و از آنان درگذرید، براى شما بهتر است و خداوند نیز شما را خواهد بخشید. «یا ایّها الّذین آمنوا اِنّ من أزواجكم و اولادكم عدوّاً لكم فاحذَروهم و اِنْ تَعفوا و تَصفحوا و تَغفروا فانّ اللّه غفورٌ رحیم» (سوره تغابن، آیه 14).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha