پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید محمد هاشمی راستی

حوزه/ حجت الاسلام سید محمد هاشمی خاطر نشان کرد: ترامپ به فکر صلح و آرامش افغانستان نیست، زیرا اهداف و سیاست کلی آمریکایی ها در سایه نا‌‌امنی تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی راستی؛ مسئول علمای مرکز تبیان در جمع شماری از شخصیت‌ها و صاحب نظران مسائل سیاسی که برای واکاوی و بررسی پروسه صلح برگزار شده بود، طرح آمریکا درباره افغانستان را بازی با عنوان صلح برشمرد.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی به نقل از ترامپ که گفته است، ما دنبال این نیستیم که افغانستان کشوری متمدن و پیشرفته شود ، خاطر نشان کرد: ترامپ به فکر صلح و آرامش افغانستان نیست، زیرا اهداف و سیاست کلی آمریکایی ها در سایه نا‌‌امنی تحقق پیدا می‌کند.

وی از نیت آمریکا در پروسه صلح طالبان سخن گفت و ابراز عقیده کرد: آمریکا، بازی را با نام صلح در افغانستان ایجاده کرده است که در این راستا هدف آن مشروعیت بخشی به طالبان در دولت افغانستان است .

حجت الاسلام هاشمی راستی گفت: به باور بنده آمریکایی‌ها می خواهند انتخابات در افغانستان برگزار نشود تا با روی کار آمدن حکومت موقت، طالبان را در بدنه دولت وارد کنند؛ در نتیجه صلحی که آمریکایی‌ها یدک می‌کشند واقعی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان صحبت‌های خود بار دیگر این صلح را پوچ و خالی عنوان کرد و گفت: اگر انتخابات با اصرار و سماجت روی کار بیاید، صلحی محقق نخواهد شد، زیرا آمریکایی‌ها با درگیری و اشکال مختلف به تنش‌ها دامن می زند.

 

منبع: آوا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha