شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ‌سال گذشته در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ۹ هزار در قم شرکت‌کردند که این آمار امسال به ۱۰ هزار نفر رسیده است و شهر قم توانسته رتبه نخست کشور را در این عرصه به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان میزبانی جشنواره ملی آیات را بر عهده دارد، اظهار کرد: چهارشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود که در این جشنواره با محوریت موضوع پوستر، آثار مختلف از بیش از ۲۰ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی از برگزاری باشکوه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌عنوان نقطه قوتی برای استان قم نام برد و اضافه کرد: ‌سال گذشته ۹ هزار شرکت‌کننده داشتیم که این آمار امسال به ۱۰ هزار نفر رسیده است و شهر قم توانسته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد و همچنین مؤسسه عاشقان قمر بنی‌هاشم(ع) نیز در جذب و ثبت‌نام برای آزمون رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنج‌شنبه ۹ اسفندماه ساعت ۸ صبح در دانشگاه قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: ثبت‌نام در آزمون الکترونیکی تا ۳۰ بهمن‌ماه ادامه دارد به همین علت جمعیت شرکت‌کنندگان در این آزمون افزایش خواهد یافت.

وی از ثبت‌نام ۴۵۶ نفر برای شرکت در آزمون حفظ کل قرآن کریم یاد کرد و گفت: ۷۳۰ نفر برای شرکت در آزمون حفظ ۱۰ جزء، ۳۳۷ نفر برای آزمون حفظ ۲۰ جزء و ۳۳۳ نفر نیز برای آزمون حفظ ۱۵ جزء ثبت‌نام کرده‌اند.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه چهل رویش انقلاب اسلامی در حوزه‌های هنری، فرهنگی، قرآنی و رسانه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب طی مراسمی مورد تجلیل قرار می‌گیرند، مطرح کرد: از این ۴۰ نفر ۱۰ نفر از فعالان قرآنی زیر ۵۰ سال هستند که پنج نفر‌ از خواهران و پنج نفر از برادران خواهند بود.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha