شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش طوبای کرامت در حرم حضرت معصومه (س) / حجت الاسلام سید احمد مشرف

حوزه/ رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر در دو هفته گذشته از بیش از پنج هزار نفر از فراگیران علاقه‌مند به دوره‌های قرآنی و حدیثی ثبت‌نام به عمل آورده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بیشترین تعداد قرآن‌آموز را در سطح استان و کشور به خود اختصاص داده است اما در آزمون قرآن و عترت به عنوان یک مؤسسه مستقل دیده نشده بود.

وی اضافه کرد: فراگیران این مرکز باید از دیگر مؤسسات قرآنی برای شرکت در آزمون قرآن و عترت اقدام می‌کردند درحالی‌که مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس باید در میان مراکز ثبت‌نامی جایگاه مشخصی داشته باشد به همین علت پیگیری‌های لازم دنبال شد و توانستیم این هدف را محقق کنیم اما تاخیر در این امر، موجب جاماندن برخی از فراگیران مرکز قرآن و حدیث از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم شده است.

رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در دو هفته گذشته از بیش از پنج هزار نفر از فراگیران علاقه‌مند به دوره‌های قرآنی و حدیثی ثبت‌نام به عمل آورده است.

وی ادامه داد: دوره‌های حدیثی، حدیث‌خوانی و فهم‌حدیث با عنوان شمیم عترت و با حضور اساتید برجسته حوزه آغاز شده و در روزهای مختلف هفته با محوریت امام‌شناسی و اهل‌بیت(ع) معرفی صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه دنبال می‌شود.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha