جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله کعبی

حوزه/ دشمن دنبال استحاله فرهنگی انقلاب است، دشمن با روحانی عمامه به سر که می خواهد اسلام و ارزش های دینی را پیاده کند، مشکل دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کعبی بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  در مدرسه معصومیه در قم برگزار شد، گفت: یکی از برکات انقلاب این است که دراین مدرسه معصومیه شاهد پیوند حوزه ودانشگاه ونقطه تحول درنظام رشد و بالندگی و کادر سازی وبکار گیریها کاردهایی هستیم.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: برای همین باید در رشد معنوی، دینی و تقویت بینش های سیاسی و معرفتی تلاش فراوان کنید و لحظه ای از عمرخود را از دست ندهید.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام راحل بزرگترین فتح الفتوح انقلاب را حضور جوانان انقلابی و معنوی در دفاع مقدس می دانستند.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب بر تشکیل جوانان انقلابی و مومن بین 8 تا 10 برای شکل گیری دولت اسلامی و کادر سازی برای دولت اسلامی تأکید فراوان دارند و در عین حال این کادر سازی می تواند  همه مشکلات انقلاب را رفع کند و باعث تمدن سازی و تشکیل دولت اسلامی شود. تشکیل این کادر سازی باید درحوزه های علمیه ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان اینکه در طول 4 دهه از همه دستاوردها گفته شد، ولی موضوعی که غلفت شد بعُد معنوی بود، گفت: کسی منکر پیشرفت علمی نیست. در کشور، 4 دهه دشمنی شد، ولی با این وجود شاهد رشد و پیشرفت و بالندگی و حرکت به سمت پیشرفت علمی هستیم و این مهم است ولی مهمتر تحلیل محتوایی انقلاب و دستاورد معنوی است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: باز خوانی اهداف وسیاست ها وماموریت ها وبرنامه ها و شعارهای انقلاب اسلامی درآغاز دهه  5 انقلاب، وظیفه انقلابی است.

این استاد حوزه ودانشگاه افزود: فرض کنید از نظر مادی درسایه همین انقلاب آنچنان پیشرفت کنیم که از امریکا جلو بزنیم و مرزهای دانش و فنآوری را فتح کنیم، ولی ازنظر ایمانی واخلاقی دچار ورشکستگی شویم، آیا می توانیم کشور پیشرفته ای باشیم.

وی ادامه داد: شاخصه پیشرفت در کشور اسلامی ،تلاش برای تحقق اهداف اسلامی است. پیشرفت مادی و علمی مهم است اما درسایه پیشرفت معنوی و دینی و ایمان و عمل صالح ارزش پیدامی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اوایل که بحث فنأوری هسته ای  مطرح شد و  همه فهمیدند که ایران در زمینه هسته ای پیشرفت کرده، معلوم شد این افرادی که  ایران را در زمینه هسته ای پیشرفت داده اند، جوانان مؤمن و با ایمان بودند. این مسئله مهم است که این جوانان دارای روحیه ایمان، خود باوری بودند و این فتح الفتوح انقلاب است که در 4 دهه از پیروزی انقلاب کمتر گفته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: کسی منکر ناتوی فرهنگی نیست، ولی از آن طرف جوانان با ایمان و باتقوا وجود دارند که کارهای بزرگ درانقلاب می کنند و مثلا در مسائل هسته ای افتخارات بزرگی می آفرینند. این مسئله زمانی بدست آمد که بعضی از جوانان گرفتار انواع مشکلات و فسادهای اخلاقی و انواع تفکرات بودند و اساسا از مسائل علمی خبری نداشتند ولی انقلاب کاری کرد که جوانان با ایمانی در مکتب امام راحل رشد کنند و افتخارات عظیمی بیافریند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: در انقلاب سرداران فرهنگی بودند که در گذشته بعضی از این افراد گرفتار تفکرات لیبرالی بودند ولی با تمسک اهل بیت(ع) مسیرشان عوض شد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مسجد سنگر پیشرفت و اهداف انقلاب است و همه تمدنها عقبه فرهنگی دارند لیبرال، سکولار و بی دینی و بی خدایی، عقبه فرهنگی کمونیستی و مارکسیستی غرب و شرق و عقبه فرهنگی انقلاب ایران، ایمان به خدا و عمل صالح و پیروی از ولی فقیه است.

وی اظهار داشت: انقلاب ایران به نام خدا، در راه خدا به وسیله روحانی مجاهد وفقیه برای تحقق حاکمیت اسلام شکل گرفت. مکتب انقلاب، اسلام ناب و آموزه های اهل بیت(ع) است و دشمن درتلاش است این موتور را ازکار بندازد و مردم بگویند اسلام فائده ای دنبال نظام دیگر و تمدن دیگر بروند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: دشمن دنبال استحاله فرهنگی انقلاب است، یعنی اسلام نمی تواند پیشرفت داشته باشد و باعث رشد کشوری شود. دشمن با روحانی عمامه به سر که می خواهد اسلام و ارزش های دینی را پیاده کند، مشکل دارد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: انقلاب ایران از دو تمدن ناسیالیسم ترکی و ایرانی و عربی و مارکسیستی عبور کرده است و از بین برده؛ اما در حال حاضر بعضی ها دنبال برگرداندن فرهنگ ایران اسلامی به ایران باستان وکورش پرستی هستند و این خطری است که بعد از 4دهه از پیروزی انقلاب، نظام و انقلاب را تهدید می کند.

این استاد حوزه ودانشگاه افزود: امروز باید تلاش کرد این نوع تفکرات ضد دینی را شناخت وبرای پاسخ گویی به آن آماده شد.

وی اظهار داشت: انقلاب دارای ایدئولوژی بود و پیشرفت و اسلام، مکتب انقلاب بود، اما در دهه 5 نیازمند به اسلام دولت سازی هستیم. مکتب قبل ازانقلاب، اعتراض و انتقاد بود، اما الان نیاز به مکتب پاسخ گویی به شبهات بر پایه ایمان و عمل صالح داریم. وی ادامه داد: مکتب قبل از انقلاب فرد گرایی و مکتب دهه 5 باید جامعه ساز باشد. مکتب قبل از انقلاب، عمل به توضیح المسائل بود و باید باشد و هر مسلمانی باید مرجع تقلید داشته باشد و این قله باید حفظ شود ولی درکنار آن نیاز به مکتب ولایت فقیه برای دولت سازی و انسانی سازی هستیم. 

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: این مأموریت حوزه انقلابی است و باید در نظام اندیشه ورزی و پژوهش و پایه ای خودش نشان دهد وبرنامه عمیق برای اداره انسان آینده داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این جمله که رهبری فرمودند که تا 25 سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت، واقعیت میدانی است که از سوی گرو ه های مقاومت بدست خواهد آمد. این مسئله نشان از پیشرفت انقلاب و دستاوردهای نظام است.

وی اظهار داشت: جریان احیاء گر اسلام ناب، قابلیت تمدن سازی و دولت سازی دارد، ولی این مسئله نیازمند به جوانان با ایمان و با تقوا در غالب کارد سازی است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha