جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابن علی - کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان به تفاوت حوزه های علمیه با چهل سال قبل اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه ضمن اینکه نسبت به مشکلات جامعه و نسل جوان حساس شده، توانسته محتوای خیلی از کتب دینی را به سطح جامعه بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام ابن علی، ظهر امروز در مراسم جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، در مدرسه علمیه آیت الله مدنی(ره) کاشان، اظهارکرد: نگاه روحانیون و حوزه های علمیه به انقلاب باید علمی باشد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان، با بیان این که در 40 سالگی انقلاب باید بیشتر رویکردها بر محور تحلیل اندیشه ها و گفتمان ها باشد نه تحلیل افراد، افزود: با توجه به اینکه هویت انسانها براساس اندیشه سنجیده می شود، لذا باید نسبت به این موضوع توجه جدی به عمل آید.

وی، عدم توجه به تجمل گرایی و اشرافی گری را از توصیه های امام راحل به روحانیون عنوان کرد و گفت: امام راحل فرمودند اگر روزی خوی اشرافی گری در بدنه حوزه های علمیه سرایت کند آن موقع باید نگران سرنوشت انقلاب باشیم.

حجت الاسلام ابن علی، با بیان اینکه تلاش ها و مجاهدهای علما از صدراسلام تاکنون باید دیده شود، ادامه داد: اگر تفکر نوینی با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه دیده می شود پایه  و اساس آن نشات گرفته از مبانی فقهی، اصولی و فلسفی علما و بزرگان است.

وی، به تفاوت حوزه های علمیه با چهل سال قبل اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه ضمن اینکه نسبت به مشکلات جامعه و نسل جوان حساس شده، توانسته محتوای خیلی از کتب دینی را به سطح جامعه بیاورد و حضورش را در فضای مجازی فعال کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان به پیشرفت حوزه های علمیه در عرصه فرهنگی و صدور فرهنگ انقلاب به دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: حضور هزاران  مبلغ دینی در جهان برای معرفی اسلام و تشیع مهمترین دستاورد انقلاب است.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم پس از مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، کلیپی به مناسبت دهه مبارک فجر پخش شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha