پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید از مدارس علمیه سراب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در سفری یکروه به شهرستان سراب، ضمن بازدید از مدارس علمیه المهدی و فاطمیه این شهرستان، با طلاب و اساتید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز برای سخنرانی در مراسم گرامیداشت دهه فجر و ایام فاطمیه شهرستان سراب، به این شهرستان سفر کرد.

نماینده ولی فقیه در ابتدای سفر یکروزه‌اش به شهرستان سراب، صبح امروز در شهرستان بستان آباد با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان، با حجت‌الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه و سید علی موسوی، فرماندار بستان آباد دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه سفرش در بدو ورود به شهرستان سراب، با حضور در آستان مقدس امامزادگان منسوب به امام موسی بن جعفر(ع) و گلزار شهدا، ضمن زیارت مزار امامزادگان و شهدا با نثار فاتحه‌ای به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و سپس با حضور در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهرستان، در مراسم گرامیداشت دهه فجر و ایام فاطمیه سخنرانی کرد.

وی در همایش مردمی گرامیداشت چهل سالگی انقلاب در سراب اظهار داشت: مردم از تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها گلایه‌مندند اما در راه آرمان‌های انقلاب و رهبری با انگیزه های دینی  تا پای جان ایستاده‌اند.

تعطیلی مدارس علمیه کاهش یابد

حضور در مدرسه علمیه المهدی سراب، برنامه دیگر رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در سفر به این شهرستان بود. حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ضمن بازدید از این مدرسه علمیه، با طلاب و اساتید این مدرسه علوم دینی دیدار و گفتگو کرد و در جمع آنان ضمن تأکید بر کاهش تعطیلی‌های مدارس دینی در طول سال تحصیلی، گفت: طلاب حوزه علمیه باید علاوه بر اهمیت دادن به تحصیل و تهذیب نفس، نسبت به ارتقا سطح دانش و بصیرت سیاسی خود حساس باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی همچنین در مدرسه علمیه خواهران سراب نیز حضور یافت و در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه این شهرستان بیان داشت: تحصیل دو هزار طلبه خواهر در ۱۶ مدرسه علوم دینی خواهران استان نشان از هویت دادن انقلاب اسلامی به مقام بانوان است که با ارتقاء سطح دانش و علوم روز در حوزه دین به شبهات جامعه زنان پاسخ می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha