سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ شهید حجت الاسلام نصرت الله انصاری اولین روحانی شهید قزوین، یکی از مبارزین فعال و انقلابی در استان قزوین بود که جانانه در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی کرد و به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی در بازدید از غرفه حوزه علمیه قزوین در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر به تصویر کشیدن تلاش های علمای استان  را حرکت ارزشمندی دانست و گفت: امروز نسل جوان باید بیش از پیش با این علما و شخصیت های برجسته آشنا شوند، تا بتوانند از سبک زندگی این فرهیختگان الگو بگیرند.

وی به علما و شهدای روحانی حوزه علمیه قزوین اشاره و بیان کرد: شهید حجت الاسلام نصرت الله انصاری اولین روحانی شهید قزوین، یکی از مبارزین فعال و انقلابی در استان قزوین بود که جانانه در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی کرد و به شهادت رسید.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قزوین خاطرنشان کرد: شهید انصاری خود را مبلّغ دین اسلام و فرهنگ شیعه و تبلیغ را وظیفه اصلی می دانست و در این راه هم تلاش زیادی کرد.

حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: متاسفانه در این سال ها همایش و یا نکوداشتی که بتواند ابعاد شخصیتی این روحانی شهید را به مردم و نسل جوان معرفی کند، به خوبی برگزار نشده و لازم است این مهم در اولویت دست اندرکاران برنامه های حوزه علمیه قرار گیرد. همچنین رسانه ملی هم می تواند با تهیه فیلم مستندی از زندگی مبارزاتی این شهید، ابعاد شخصیتی این روحانی شهید را به تصویر بکشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha