جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صهیونیست ها در اقدامی اهانت آمیز مسجد باستانی را به موزه تغییر دادند

حوزه/ مقامات رژیم صهیونیستی در شهر طبریا در سرزمین های اشغالی در اقدامی اهانت آمیز و در راستای یهودی سازی فلسطین، یک مسجد باستانی را به موزه تبدیل کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، مقامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی سرزمین های اشغال شده فلسطین، مسجد البحر را به موزه تبدیل کردند

صهیونیست ها روز گذشته در اقدامی اهانت آمیز به این  مسجد باستانی در شهر طبریا  یورش برده و برخلاف مخالفت های فلسطینیان آن را به موزه تغییر داده اند. این حرکت ناقض یک توافق نامه سال 2000 به امضاء رسیده میان مقامات فلسطینی و اسرائیل است که قرار بود وضعیت مسجد به حالت ثابت باقی بماند. گفته می شود تاکنون اسرائیل چندین بار توافق نامه 2000 را زیر پا گذاشته است و به ساختمان ها  و بناهای فلسطینیان حمله کرده و حتی آن هار ا به آتش کشیده است یا اینکه آن ها را بدون نگهبان گذاشته تا به تدریج مخروبه شده یا به مکانی برای تجمع معتادان تبدیل شوند.

مرکز پژوهش های فلسطین اعلام کرد که پیش از این نیز شهرداری اسرائیلی طبریا  به اماکن مقدس مسلمانان تعرض کرده و برخی از آن ها را به قهوه خانه تبدیل کرده است.

 محمد باراک مدیر کمیته عالی شهروندان عرب در این باره گفته است: ما به طبریا می رویم و جلوی تعرض به مکان مقدس فلسطینیان را می گیریم. آن ها می خواهند نمادهای ما را در شهر خراب کنند.

در همین خصوص «شیخ کمال الخطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی فلسطین با محکوم کردن این اقدام هتاکانه، گفت: مساجد شهر طبریا از جمله مسجد البحر و مسجد العمری باید همچنان مسجد باقی بمانند و جایز نیست که برای امر دیگری جز عبادت مورد استفاده قرار گیرند.

الخطیب افزود: همه دنیا می دانند که اماکن دینی یهودیان در جغرافیای اسلامی مثل قاهره و دمشق حفاظت شده اند و حتی به رغم حضور نداشتن حتی یک یهودی در آنجا، کسی حق تعرض به این اماکن را ندارد، اما صهیونیستها کینه توزانه با اماکن مقدس اسلامی در سرزمین های اشغالی برخورد می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha