پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرائت قرآن

حوزه/ اعضای هئیت مدیره اتحادیه موسسات ادغام شده قرآن و عترت خراسان رضوی، هدف از ادغام و برنامه اصلی آن را ارتقا و توانمندسازی موسسات قرآنی بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی رضا عابدینی، رئیس اتحادیه موسسات ادغام شده قرآن و عترت خراسان رضوی در نشست خبری گفت: قرآن کریم بهترین راه هدایت را رجوع به آیات این کتاب آسمانی بیان می کند و بهترین افراد را اشخاصی می داند که به قرآن رجوع می کنند.

وی با بیان اینکه تأکید رهبر انقلاب بر تدبر در قرآن است، افزود: در آخرین نشستی که مجمع تشکیل شد، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی تصمیم گرفتند که این دو مجموعه ادغام شوند تا بهتر بتوانند به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام حسین نمازی، رئیس دارالقران کریم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با حمایت و نظارت هر دو دستگاه، افراد با توان بیشتری فعالیت می‌کنند. دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی رویکرد خیلی مهمی دارد و آن این است که دستاوردهای ۴۰ سال فعالیت قرآنی را بعد از انقلاب اسلامی در جامعه نشان دهد.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی فعالیت های خیلی زیادی با موضوع قرآن کریم در عرصه های مختلف انجام شده است.
همچنین، حجت الاسلام حجت مجیدی، مدیر عامل اتحادیه موسسات مدغم قرآن و عترت در این نشست گفت: در خراسان رضوی ۳۲۰ موسسه قرآن و عترت در مشهد و شهرستان ها وجود دارد.

وی افزود: اولین جشنواره توانمندسازی موسسات قرآن و عترت با هدف تبیین، تروبج و آموزش برگزار می شود که فراخوان آن از ۱۵بهمن سال جاری آغاز شده و تا ۱۵مرداد ۹۸ ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل اتحادیه موسسات ادغام شده قرآن و عترت تاکید کرد: تلاش اتحادیه در ادغام موسسات قرآنی، ارتقا و توانمندسازی آنان در این استان می باشد.

حجت الاسلام مجیدی ابراز کرد: در حال حاضر بیشتر موسسات قرآنی در حوزه کودک و معارف اسلامی فعالیت می کنند که البته باید در  همه عرصه ها برای سنین مختلف این تلاش ها صورت گیرد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha