پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید حسن سعیدی

حوزه/ سخنران حرم کریمه اهل بیت(س) گفت: حضور باحجاب حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جامعه از الگوهای سبک زندگی اسلامی برای بانوان جامعه است که باید مورد دقت قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام سید حسن سعیدی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به‌ضرورت تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، گفت: بر اساس روایات، حضرت زهرا سلام‌الله علیها، برای امامان معصوم حجت می‌باشند و ابعاد مختلفی در خصوص شخصیت بانوی دوعالم مطرح است که ادب فاطمی یکی از همین ابعاد بسیار مهم این بانوی بزرگوار است.

وی افزود: داشتن ادب برای یک انسان هم نشانه وفور ایمان و عقل است و بنا بر نقل «ام سلمه» همسر نبی گرامی اسلام، حضرت زهرا سلام‌الله علیها هم دارای ادب بسیار و هم دارای عقل سرشار و آگاهی از علوم مختلف بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت علی علیه‌السلام به خواستگاری حضرت زهرا سلام‌الله علیها رفتند، رسول خدا از دختران درخواست اظهارنظر نمودند که حضرت به‌واسطه حیا و ادبی که داشتند سکوت نمودند. پیامبر(ص) فرمودند سکوت دخترم نشانه رضایت است و راضی به این وصلت الهی است، درحالی‌که حضرت زهرا سلام الله علیها به خواستگاران قبلی خود علناً جواب منفی داده بودند.

حجت‌الاسلام سعیدی تأکید کرد: بانوی دوعالم بهترین الگو برای بانوان جامعه در خصوص اظهارنظر درباره  ازدواج است، باید دختران نیز در خصوص خواستگاران خود تصمیم بگیرند و با بزرگان و والدین خود مشورت نمایند، سپس جواب مثبت و منفی بدهند؛ انتخاب همسر در پارک و خیابان و… امری غیر اسلامی است، این انتخاب باید بر اساس آموزه‌های اسلامی و در قالب مشورت با بزرگان صورت بگیرد و نظر نهایی را شخص دختر بدهد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: انتخاب تعمدی و تحت‌فشار والدین و همچنین انتخاب خودسرانه و بر اساس شور و هیجان جوانی و بدون تحقیق و مشورت و بصیرت و آگاهی امری ناپسند است و منجر به طلاق خواهد شد، لذا ازدواج و انتخاب همسر باید بر اساس روشن‌بینی و تحقیق درست صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: تنگدستی برای خواستگار، عیب و ننگ و نقص نیست بلکه بی‌تقوایی مایه ننگ است؛ دختران جامعه اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشند و خواستگاران خود را بر اساس ثروت انتخاب نکنند و داشتن دین و تقوا را ملاک گزینش قرار بدهند.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: بااینکه پدر حضرت فاطمه سلام الله علیها رسول خدا بودند، اما رسول خدا از دختر گرامی‌شان درخواست اظهارنظر نمودند و منتظر جواب ایشان بودند که حضرت نیز با سکوت خود جواب مثبت به خواستگاری حضرت علی علیه‌السلام دادند.

وی اضافه کرد: حضور باحجاب و عفاف حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جامعه نیز یکی دیگر الگوهایی سبک زندگی اسلامی برای بانوان جامعه است که باید مورد دقت قرار گیرد و بر اساس فرموده بانوی دوعالم بهترین خصلت برای زنان مسلمان این است که نه او نامحرمی را ببیند و نه نامحرمی او را ببیند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: یکی دیگر از الگوهایی که باید بانوان به تأسی از بانوی دوعالم در زندگی خود اجرا نمایند، مدیریت داخل منزل و تربیت فرزندان صالح است.

انتهای پیام// 

۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha