پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیستم آموزشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به سیستم آموزشی کشور گفت: در سیستم آموزشی کشور «خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن» ملاک شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با سرلشگر فیروزآبادی، مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، به مشکلات سیستم آموزشی کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه این سیستم آموزشی از ابتدایی تا دانشگاه به گونه ای پیش می رود که بر آمار بیکاران جامعه می افزاید.

امام جمعه یزد، سیستم آموزشی کشور را سطحی دانست و تصریح کرد: این سیستم نزدیک به 100 سال پیش توسط انگلیسی های به ایران تحمیل شد و از همان زمان تا کنون به همین شکل پیش رفته که فقط به دانش آموزان و دانشجویان می گویند «بخوان، حفظ کن و نمره بگیر»، این در حالی است که ما باید به آنها تفکر، خلاقیت و پژوهش را آموزش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه امروزه می بینیم که دانشگاه ها سالیانه چه تعداد بیکار تحویل می دهند، نشان از عدم برنامه ریزی درست و مشکل سیستم آموزشی کشور است.

آیت الله ناصری به مهاجرت نخبگان و عدم استفاده صحیح از پتانسیل و ظرفیت آنها اشاره کرد و افزود: در استان و همچنین سطح کشور استعدادها و نخبگان بسیاری وجود دارد که پتانسیل خوبی دارند ولی از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است و باید سازوکاری باشد تا بتوان از این پتانسیل استفاده کرد.

آیت‌الله ناصری یزدی با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: هر مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می کند باید به نحوی عمل کند که مردم از کارهایش رضایت داشته باشند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha