شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اکبری

حوزه/ حجت الاسلام اکبری گفت: تقلیل بودجه نهادهای فرهنگی و مضاعف شدن بودجه شرکت های دولتی نمونه بارز اسراف و مصرف گرایی است که در روحیه قناعت پذیری مردم نیز تاثیر سوء خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام مرتضی اکبری، شامگاه سه‌شنبه در دومین جلسه دوره «ریشه‌ها و آینده انقلاب اسلامی» که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب که بر آن تاکید فراوانی دارند، اشاره به ابعاد و عرصه‌های اسلامی شدن دولت و بیان راه‌ها و از میان برداشتن موانع تحقق دولت اسلامی است.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی ادامه داد: از مهم‌ترین شاخصه‌های یک دولت اسلامی اصلاح نفس، صداقت، شجاعت و انطباق مسئولین با الگوهای اسلامی در دین و تقوا، رعایت حال مردم، شرع و بیت المال است.

وی افزود: موانع تحقق دولت اسلامی به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم می‌شود که در بیانات و رهنمودهای رهبری به وضوح قابل مشاهده است، از جمله موانع درونی می‌توان به ضعف‌های فکری و عقلایی، تردید در اصل هدف و دلبسته کردن مردم به رفتارهای طاغوتی و خرافی اشاره کرد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: درگیری‌های قومیتی، تحمیل جنگ ۸ ساله، تحریم اقتصادی و حمایت از معاندان و اشرار داخلی نیز از جمله موانع بیرونی تحقق دولت و جامعه اسلامی است.

وی گفت: برخی مسئولین با کج‌فهمی در توجیه رفتارهای غلط خود قدم برمی‌دارند و برخی با تردید در اصل هدف و لغزش در میانه راه از مواضع انقلابی خود کوتاه آمده و سبب تاخیر در تحقق دولت اسلامی می‌گردند.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با انتقاد از کاهش بودجه مراکز فرهنگی و دینی تصریح کرد: تقلیل بودجه نهادهای فرهنگی و مضاعف شدن بودجه شرکت های دولتی نمونه بارز اسراف و مصرف گرایی است که در روحیه قناعت پذیری مردم نیز تاثیر سوء خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام، خدا خیرتون بده چه توجیهی دارد که سخنان یه استاد گمنام در یه جلسه داخلی یه مدرسه معمولی رسانه ای شود!؟ این در اگه باز بشود نمی شود جمعش کرد!